En çok beğenilen yorumlar
default avatar
smalumut - 2 yıl önce
Hayatı jason statham filmlerinden ibaret olan fakat snatch ve lock,stock and two smoking barrels dan bi haber olan dolayısıyla guy ritchie gibi efsane yönetmeni bilmeyen kişilerden wachowski kardeşlerin filmlerini beğenmelerini vede iyi bir alt yazının bu film için neden bu kadar önemli olduğunu anlamalarını beklemek gereksizdir.Bu tip insanların yanında kitap kadar sessiz olmakta fayda vardır.


avatar
Ephemerid - 2 yıl önce
Zıtlaşmalar her zaman olacaktır. Kabul edilebilir düzeyde olduğu müddetçe, bunu anlamak mümkün.
Buna karşın, nefret derecesinde bir filmi eleştirmeyi hem sinemaseverlere yakıştırmıyorum hem de bunu gerektirecek pek fazla sebep gelmiyor aklıma. Tabii kişinin elini kolunu bağlayıp, istemediği halde o filmi zorla izletmemişlerse. Hadi bir nebze, buradaki öfkenin, yanlışlıkla izletenden, izlenilene kaydığını anlayabilirim.
Cloud Atlas'ı güzel yapan, filmi anlamak için çekilen zorluk mu? Anlamadıysam eğer güzeldir düşüncesi mi?
Yoksa Cloud Atlas'tan nefret ettiren, alışılmışın içerisinde yaşamaya devam etme isteği mi? Bildiğim kötüyü bilmediğim iyiye tercih ederim mantığı mı?

Bana göre... Cloud Atlas'ı anlamak, bir cevap aramaya çalışmakla, bir cevap hazırlamaya çalışmak arasındaki çizgiyi fark etmekle mümkün. Cloud Atlas'ı sevmek veya sevmemek kişinin kendisine kalmıştır ama ondan nefret etmek, kimilerine göre bir lüks kimilerine göre bir kayıp olarak algılansa da, şahsen, uzak kalmak istediğim bir şeydir.
10


default avatar
mr_nobodyyyy - 2 yıl önce
Daha filmi izlemeden üzülenler var savunanlar var. Arkadaşlar şaka mısınız ya? David Lynch filmlerine de 'bu ne yaa' diyen var 'başyapıt' diyen var. Durun bir izleyin sonra yaparsınız yorumunuzu. Matrix'in felsefesini kaç kişi anladı da beğendi ki, aksiyon sahneleri yüzünden muhteşem adledildi. Ben hiçbir yorumu okumadan bu filmi iple çekiyorum.
10


Yorumlar (361)
avatar
TheMechanic - 1 ay önce
Mr. Nobody izleyenler hemen hatırlamıştır . çok benziyor
10


avatar
jujiko - 2 ay önce
film hakkında ön bilgim olmasaydı şayet nefret edebilirdim Gülücük
ama film bittiğinde,kesinlikle mesajı aldım ve yerimde kalakaldım...olayların bağlantıları veya diğer küçük ayrıntıları kaçırmış olabilirim ama önemli değil...wachowski kardeşlerin takıntılı olduğu bir şey varsa o da "özgürlük" bence...ve dertlerini en iyi anlattıkları film ne v for vendetta ne de matrix'tir,bu filmdir bana göre...tabi onlar olmasa bu film için tam olarak böyle düşünemezdim o da ayrı mesele tabi Hehehehe ,anlamama yardımcı oldular bir nevi öncekiler...her şey bi yana son sahneyi hiç unutmayacağım...müziğin giderek yükseldiği ve hikayenin giderek anlam kazandığı ve insanda adeta senfonik bir tat bıraktığı sahne...o sahneyi kesip masaüstüne atmışımdır,arada bir tekrar tekrar izlerim Gülücük
aşırı uzundu ama hiç sıkılmadım nedense...iyi tarafıma denk geldi herhalde Hehehehe ,şunu özellikle belirtmekte fayda var film bıçak sırtında ilerliyor.evet,izleyiciyi sıkmak için özellikle uğraşmışlar gibi biraz ,ama değil...yorumlara henüz bakmadım ama tahmin etmesi zor değil,büyük ihtimal seyirciyi zıt kutuplara itmiştir diye tahmin ediyorum..ve bunu anlıyorum...dediğim gibi biraz sınırda kalmış bir film...beklentileri yüksek tutmayıp kendinizi ince ince nakış işleyen anneler gibi yavaş ve sindire sindire ilerleyen bir hikayeye hazırlarsanız ve biraz da wachowskilere aşinaysanız filmi çok beğeneciğinize şüphem yok... Saygılar

Sürprizbozan: Göster


Ayrıca ve Ayrıca çevirmen arkadaş her kimse canı gönülden teşekkür ediyorum yukarıdaki cümlenin tek bir kelimesi değişse yarattığı etkiyi tamamen kaybetme ihtimali var ki türkçe dublajı duyunca şok oldum zaten,keşke dikkat etselermiş,ama kısmet işte...
8


default avatar
nasrettinhoca - 2 ay önce
Son zamanlarda seyrettiğim en güzel, en anlamlı filmlerden biri...
Kimi yerde öyle güzel cümleler var ki, not almaya değer. Mesela: "Okyanusun ne değer var ki... Hepsi de birer damladan oluşmuyor mu?" veya "Ölüm, bir son değildir, sadece yeni bir dünyaya açılan bir kapıdır." gibi...
Beş ayrı zaman... Sanki beş ayrı kısa metrajlı filmin birleştirilmiş şekli...
İyiyle kötünün savaşı...
İnsanlığın ortak değerleri...
Kölelik, eşcinsellik, vahşi kapitalizm...
Sosyalistler her türlü kötülüğü sermayeye, kapitale bağlarlar ve bunun için başka bir sistem önerirler. Üretim araçlarına sadece devletin sahip olması gerektiğini, çünkü kötülüklerin kaynağının bu "sahiplik" olduğunu söylerler... İslam ise kötülükleri bir sisteme değil, nefs-i emmareye bağlar. Her bir insan nefsini ıslah etmedikten sonra gerçek mutluluk sağlanamaz. Öyle ya, sistemleri oluşturanlar da insanlar olduğuna göre... İnsan bozuksa ne kapitalizm, ne sosyalizm ne de başka "izm"ler yaşayabilir veya amacına ulaşabilir.
Bir başka açıdan bu film, Hollywood'un yeni bir din oluşturma veya dinlerin özünü kavrama çabasıdır.
Tom Hanks, her zamanki gibi harika... Bu adamın her filmi seyredilmeye değer. "Yeşil Yol" gibi... Ve her filminde bir güzel mesaj var. Didaktik olma basitliğine düşmeden insana pek çok güzellik katan filmler...
9


avatar
Red_Tower - 5 ay önce
Geneline ilişkin bir şey söyleyemeyecek kadar kafam karıştı, bu karışıklık bana ayrı bir tat verdi. Lakin zaman ve mekanlar arası geçişin (ki bu kadar sansasyonel zaman ve mekan farklılığına rağmen) büyük bir olaymış gibi değil de yumuşak da olabileceğini göstermesi hoşuma gitti. Zamanın ötesine fısıldar gibi...


default avatar
ltfdmr1979 - 6 ay önce
heyacanla izlemeye başladım ama bir türlü ilgimi çekmedi..izlemeyi bıraktım..karışık gibi geldi...zevkler verenkler diyorum..
5


avatar
umutbaba - 7 ay önce
Fazla karmaşık ama bir o kadar da sürükleyici bir film.Felsefik ve anlaşılması zor.İçinde çok fazla anlam taşıyor.
7


default avatar
denisilin - 8 ay önce
beğenmedim sadece şeytan hoşuma gitti... ama derler ya zevkler ve renkler tartışılmaz yan masamda yıllardır beraber çalıştığım arkadaşım hayran olmuş abartısız haftasonu 2-3 kere izlemiş zevk meselesi... şunu da doğru bulmuyorum vay cahil anlamazsan beğenmezsin falan gerek yok herkes her filmi beğenecek diye bir kaide yok


avatar
steinbeck - 11 ay önce
Olmamış canım kardeşim. Tam bir çorba. Makyaj sıfır, hikayeler arasında bağlantı kurmak için zorlanıyor. 6.


avatar
FatYoochun - 12 ay önce
[b]Müthiş bir film..Kesinlikle hiç sıkılmadım..Tekrar ve tekrar izlemeyi düşünüyorum..Çok başarılı bir yapım... Hıhı
10


avatar
Alper2003 - 1 yıl önce
Güzel bir filmdi anlatılmak istenen felsefe akılcı ama bir o kadar da karmaşık olarak anlatılmış. Film zevk işidir bu nedenle de değişkendir kimine göre bu 3 saat zaman kaybıysa da kimine göre de harika geçen bir 3 saat olarak değerlendirilebilir. Bu arada sakin kafayla izlenmesi gereken bir film.

Sürprizbozan: Göster
8


avatar
kamuran1989 - 1 yıl önce
kötü film diye hemen kestirip atmamak lazım, evet filmin ağır ve karışık bir havası var ama değişik ve güzel film çok anlamlı kareler vardı. Saygılar
7


default avatar
pekosal - 1 yıl önce
film yaşantıların tesadüf olmadığını reenkarnasyonun var olduğunu yapılan iyilik ve kötülüklerin bir sonraki yaşamının biçimlenmesinde rol oynayacağını ve de bir önceki yaşamınızda önemli yer tutan olay veya nesnelerin şu anki yaşamınızın herhangi bir kesitinde karşınıza çıkabileceğini bizlere çeşitli zaman dilimlerindeki 6 hikayeyle anlatmakta....uzun olmasına rağmen hiç sahnesinde sıkılmadan izledim ...sonuç olarak zeka ürünü bir film...somnianın filmin sonlarına doğru yaptığı konuşma genel olarak özetliyor BİR KAPI KAPANIR BİR KAPI AÇILIR...
10


default avatar
CHeLeP - 1 yıl önce
Film kültürü olan herkesin izlemesi gereken bir film. Yorumlara bakıpta film kötü karışık gibi eleştiriler görebilirsiniz. Ben 1 ay boyunca yorumlara bakıp filmi izlemekten vazgeçiyordum ama yapılan yorumlar aksine film oldukça anlaşılır ve hiçte karışık değil sadece aynı tema 4-5 farklı zamanlarda paralel bir şekilde anlatılıyor.

Kısaca bırak zaman kaybını kesinlikle izlenmesi gereken bir film.
10


avatar
ccdj35 - 1 yıl önce
Güzel filmdi. Bazı insanlar filmi anlamamış filmin içinde aksiyon olmayınca takip edemiyorlar herhalde mesaj o kadar açık ki, hangi zamanda yaşarsan yaşa hayatını feda etmek pahasına gerçekleri ve doğru bildiklerini söylemez haksızlığa başkaldırmazsan başkalarının istediği gibi yaşar, onlar isteyince ölürsün.
9


default avatar
haruntt - 1 yıl önce
Bir filme 500 milyon dolar da harcayabilirsin, 50bin dolar da.. Filmi güzel yapan bütçesi değil, ne anlattığı, anlattığı şeyi izletmeyi bilmektir.

Hayal gücünün çok uç noktalarına gitmeye gerek yok. Çok uç noktalarda... gerçeklikten uzaklaşıyoruz.
5


avatar
Serkan Aydemir - 1 yıl önce
...

İlginç kimine göre film çok iyi kimine göre berbat. Ben de pek beğendiğimi söyleyemem. Çoğu yeri bağlantısız. Sanırım iyi anlamak için bir kez daha izlemeliyim ya da bir kez daha filmi abarttıklarını kesinleştirmeliyim.

Ha birde lafım filmi çok beğenenlere. Lütfen ne anladığınızı yazar mısınız ?

Saygılar

Her gün yemekten sonra bir film iyi gelir.
Düşünün yoksa hayvanların yönetimi altında ezilirsiniz !
5


default avatar
s4me7 - 1 yıl önce
kitabını okumuştum filmi sinemada izleyen arkadaşlarımın olumsuz yorumları yüzünden uzun bi süre izlemedim. Ama şimdi izledim ve iyiki izlemişim.
film gerçekten mükemmeldi. İnsanların içinde bulunduğu yanlış sisteme karşı savaşlarını bu kadar sanatsal bir biçim de anlatan bir film izlemedim. gerçekten kitabı kadar iyiydi
10


avatar
Murat Gültaş - 1 yıl önce
İlk film vizyona girdiğinde biri üye yorum yapmıştı hatırlıyorum, şöyle bir şeydi heralde: Bu filmi izlemek için hafızanızın çok iyi olması lazım diye heralde, tam hatırlamıyorum.

Kim bu yorumu yaptıysa haklıydı. Ben o kadar öykünün, değişik hikayenin arasındaki bağlantıyı çözemedim ve çözecek kadar kendimi geliştirmediğimi anladım.

O zaman şöyle bir genel bakıyorumda, herkes oyunculuğunda harikaydı diyebilirim. Hatta bazen o kadar değişik rollere bürünmüş ki oyuncular tanımamazlık bile yaşadım 150 dakikalık filmde.

Saygılar... Saygılar
10

Cevaplar (1)
default avatar
s4me7 - 14 Mayıs 2013 06:53
hikayeler arasnda çözülmesi gereken komplex bi kurgu yok zaten. bu filmin seneryosu ayrı zamanlarda farklı fakat aynı amaç üzerine kurulu hikayelerden oluşuyor. önemli olan ana tema yı ele alman. Oda filmin tamamında vurgulanmıştır. Sisteme karşı olan insanların mücadelesi ve iyilerin her zaman bir şekilde suçtan üstün gelmesi.
10


0
| Bildir


default avatar
ladri - 1 yıl önce
Kötü yorumlara aldanılmadan dikkatlice izlenmesi gerek bir film. Aldığı puanın gerçekten düşük olduğunu inanıyorum, insanlar karmaşık ve içi boş olduğunu söylüyorlar ama tek diyeceğim bu filmin değeri yıllar sonra daha rahat anlaşılacağıdır.
9


avatar
muratgungor - 1 yıl önce
Şuan izleme listemde 676 film var. Bunun 5 katı kadar da izleyip eklemediğim filmler var ve hepsini de mantığını kavrayarak izledim. Hayatımda ilk defa bir filmden bir şey anlamadım. Oyunculuklar, kurgu, atmosfer bunlara hiçbir lafım yok.

Anlamadığım ve lafımın olduğu kısım ise; 6 farklı hikaye anlatıyorsun da bunların arasındaki bağlantı nedir? Yani 1800lü yıllardan 2100'lü yıllar hatta onun da çoook ötesinde kıyamet sonrası bir hayatı da anlatıyorsun da bu yaşamlar nerede birleşti nerede kesişti? İzleyenler hatırlar, Trafik adlı bir film vardır. Mükemmel bir filmdir çıktığı yıl en iyi film Oscar'ını almıştır. O film de aynı zaman kavramı içinde farklı hayatların bir olayla kesiştiğine tanık oluyorduk. Öyle iyi kurgulanmış ve filme aktarılmıştı ki şaşırmamak elde değildi. Bu film ise yaşamları aynı zamanda yedirmektense marjinal olsun diye çok farklı zamana yaymış. Fakat şunu unutmamak gerekir bu 6 farklı yaşamın birbiriyle alakası hiçbir şekilde yok.

Tamam 6 filmi tek bir filmde izleme sana sanatsal ve olağanüstü geliyorsa sıkı dur sana süper bir haberim var. 5 kavanoz balderesi balı da 100 lira!. Gülücük İşte bu kadar saçma!

6 yaşamı aktarırken karakterlerin her yaşamda belirgin rol alması ise bizlere sanki bir b.k varmış izlenimi sunuyor fakat hiçbir şey yok. İnsanların şu filmi beğenmesinin sebebi muhtemelen Tom Hanks üstadın farklı zamanlarda oynadığı rollerin bir şekilde buluştuğunu düşünmesinden kaynaklanıyordur. Fakat öyle bir şey yok, üzgünüm! Öyle ki anlatılan zamanlardaki karakterler farklı insanlardan oluşturulsaydı yani Tom Hanks tek bir rolde olsaydı şu filmin kafa karıştırmadan başka bir şey olmadığını çok daha rahat görürdük.

Ve evet, ben de böyle düşünüyorum. Bir oyuncuyu bir filmde 3-5 rolde kullanıp hiçbir şekilde birbiriyle bağlantı kurulmaması bence filmin çok dahiyanece olması değil ele yüze bulaştırılmasıdır.

Ayrıca kimse de bana Wachowski kardeşlerin yaptığı filmi nasıl beğenmezsin gibi saçma sapan bir şey söylemesin. Zira bu insanlar her daim mükemmel film yapacak diye bir kural yok. Artı olarak Wachowski'lerin sıkı takipçilerinden biriyim. Bilip de konuşuyoruz yani.

Son olarak ben anlamamışımdır, aranızda öykülerin arasındaki bağlantıyı kurabilen, anlayabilen varsa ne olur söylesin bilgilendirsin beni/bizi.
5

Cevaplar (4)
avatar
Stanley Pickle - 27 Nisan 2013 12:34
<<Son olarak ben anlamamışımdır, aranızda öykülerin arasındaki bağlantıyı kurabilen, anlayabilen varsa ne olur söylesin bilgilendirsin beni/bizi.>>

Belki, diğer yorumları da okumak gerek bunun için...

"Aynı oyuncuların, farklı zamanlardaki farklı kararkterleri canlandırmalarının tek sebebi, aynı kafa yapısına sahip insanların her zaman varolmuş olduğu ve bu fikirlerin her daim varolacağının önermesidir."


+2
| Bildir
avatar
muratgungor - 27 Nisan 2013 16:29
Stanley Pickle

İşte ben de bundan korkuyordum. İnşallah böyle bir düşünce içine girmemiştir senarist bu kadar basit bir konu için, bu kadar bilinen bir klişe için bu kadar kasmanın manası gereği yok. Bilmiyorum belki de çok eleştirel yaklaşıyorumdur ama filmden bir şey çıkaramadım ben.

Diğer konuya gelirsek; Yorumların çouğunu okudum ve genel olarak "beyini çok yoran bir film" tabiriyle karşılaştım. Sırf beynimi yorduğu için mükemmel diyemeyeceğim filme maalesef.
5


+2
| Bildir
avatar
Serkan Aydemir - 15 Mayıs 2013 00:15
...

Gerekli açıklama yukarıda yazıyor bilginize ! Eline sağlık güzel yazmışsın Murat arkadaşım.
5


+5
| Bildir
avatar
jujiko - 03 Haziran 2014 00:56
Bu yorumdan ve diğerlerinden anladığım,Filmleri ünlü oyuncuları için izliyormuşuz,çok üzüldüm açıkçası...sadece kötü yorum yapanlara değil abartıp,şişirenlere de söylüyorum,film muallakta kalmış bir film,öyle dehşet ötesi bir şeyler sunmuyor aslında,hatta anlattıkları 5 dk'lık kısa filmle de anlatılır ama sırf bunun için de film izlenmez ki...çogu zaman tek bir söz için koca 2 saatlik film yapılır...yani film yapalım da hayatın sırrını verelim kaygısına da biraz karşıyım ben,önceki yorumlardan birinde Michael Haneke adlı arkadaştı galiba,baya sanatsal beklentiye girmiş e haliyle de umduğu derinliği bulamamış...evet haklı ama bunu yaparak filmin güzel yanlarını kaçırıyorsunuz yapmayın etmeyin bence,yine de siz bilirsiniz tabi...
8


+1
| Bildir


avatar
sinan435 - 1 yıl önce
An itibariyle kendimi aynı anda 5-6 tane film izlemiş gibi hissediyorum. Konunun bu şekilde anlatılması bilim-kurgu olan bu filmi gözümde daha bir realiteye yaklaştırdı. Tom Hanks zaten anlatılmayacak kadar iyiydi.
Uzun olmasına aldırış etmeden mutlaka izleyiniz, ufku açmada bire bir.
İyi seyirler..
8


avatar
feyizli - 1 yıl önce
Bu tarz filmleri kim neden sevmez anlamam hakaret etmek amacında değilim zeki olduğumu da iddaa etmiyorum ama millete klişe senaryo yaz bi kaç ünlü oyuncuyla çek piyasaya sür izlesin keyiflerine diyecek yok bu tarz filmleri gelip eleştirmeleri yok mu birde
9


avatar
jose - 1 yıl önce
bir yüzyıl daha beklesek bu kadar etkileyici bir film daha belki yapılabilir.
filmi izleyip konusunu anlayanlar demek istediğimi de anladı eminim.
9


default avatar
Batiatus - 1 yıl önce
Emin olun hakaret olsun diye demiyorum; şu filmi beğenmeyenin ben aklında şüphe ederim.
10

Cevaplar (2)
default avatar
acububad - 12 Nisan 2013 17:52
Sende emin ol böylesine boğucu abuk sabuk filmi beğenenlerin aklından şüphe ederim.İki, star da filmi kurtarmaya yetmemiş. Tom Hanks bile.
5


-1
| Bildir
default avatar
mehmet ozsoy - 23 Nisan 2013 18:22
Aklımızdan şüphe edeceğine anladığını yazsaydın daha iyi olurdu. Eğer birşey anladıysan tabi yoksa bende senin aklından şüphe edeceğim. Ayrıca izleyeceğiniz filmde bir iki ünlü olunca basıyorsunuz 10 puanı. Filmi yapan ülke bile 10 puan vermemiş ama size karmaşık geliyor ya mutlaka birşey anlatıyor bu film diye, anlamasanız da akıllı olduğunuzu düşünmelerini istediğiniz için yüksek puan veriyorsunuz. Yazık yazık..


0
| Bildir


avatar
cilician - 1 yıl önce
Bu filmi izleyip de konusuna vakıf olan hiç kimsenin burada başka yorum yapanları küçümseyici kelimeler yazacağına inanmıyorum bence konusunu anlayanlar yorumunu sadece filmi övmek için yapar ve yok sen filmi anlamamışsın yok sen jason statham'cısın yok sen falan yönetmeni tanımıyorsun yahu filmin başından sonuna kadar kardeşliği anlatmaya çalışıyor birilerine yapılan zulme susarsan o zulüm seni de bulur deniyor farklılıkları hoş görmek gerektiği anlatılıyor bakın özellikle söylüyorum filmin her yerinde
Sürprizbozan: Göster
spoildeki mesaj veriliyor iken kalkıp ta burada sırf senden farklı düşünüyor, sırf senin sevmediğin bir oyuncuyu beğeniyor, sırf senin takip ettiğin bir yönetmeni umursamıyor diye bu insanları aşağılamak yada ciddiye almamak gerektiğini düşünüyorsan sen bu filmi anlamamış hatta anlamak istememişsin demektir. Filmle ilgili yorumum ise bazı yorumlar da okudum ilerde bir gün kült filmler arasında ki yerini alır denmiş aynen katılıyor ve ekliyorum bu film bugün birilerinin çıkarını zedelemiş ki hak ettiği yerde değil yoksa Zero Dark Thirty isimli filmi her açıdan ama her açıdan solda sıfır bırakırken onunla hemen hemen aynı puanı almışsa birilerinin canı sıkılmış demektir en net şekilde söyleyecek olursam iyi ki seyrettim iyi ki vakit ayırdım naçizane yaşantıma farklılık kattı ve şunu da belirtmek isterim film çok karmaşık değil sadece aynı anda birçok hikaye anlatılıyor ve dolayısı ile karmaşıkmış gibi bir his uyandırıyor ancak birkaç dakika sonra adapte olduğunuzun farkına bile varmıyorsunuz film o derece sarıyor.
Not: Tabii ki birilerinin canını sıkacak bir film olmuş, nitekim sonuna kadar o birilerine vuruyor da vuruyor
10

Cevaplar (2)
default avatar
acububad - 29 Mart 2013 23:07
Film berbat,sıkıcı,boğucu,karışık,yanlış oyuncu seçimi, ne ararsan var beğenen 10 verir beğenmeyen 1.
Beğenmek zorunda değiliz.
5


-7
| Bildir
avatar
cilician - 30 Mart 2013 20:40
Kesinlikle benim de söylemeye çalıştığım bu ancak anlamadığım sen benim yorumumu yanlış mı anladın yoksa bana mı öyle geliyor ben filmi anlayanlar derken birileri anlamayı beceremiyor gibi bir şey demek istemedim filmle aynı frekansta olmayı kastettim, tabi ki kimse beğenmek zorunda değil ben de aynen bunu savunuyor ve ekliyorum bırak beğenmeyen beğenmesin bu da onun zevki eğer sen bu filmi beğenmiş ve konusunu anlamışsan bir diğer kişiyi beğenmiyor diye yargılayamazsın çünkü filmde anlatılan farklılıkların olması gerektiğidir ki bu yüzden ortaya tezat bir durum çıkar haaa anlamış ama beğenmemişsen ona lafım yok
10


-2
| Bildir


default avatar
brave_84 - 1 yıl önce
[b] Kör KARDEŞİM BU NE YAAAAAAAAA... BEN İZLERKEN YARIM SAAT SONRA UYUYA KALMIŞIM, EŞİM İZLEMİŞ SONUNA KADAR AMA Bİ ANLAM VEREMEMİŞ Gülücük ZAMAN KAYBI BENCE Gülücük

Cevaplar (1)
avatar
lotusimpact - 19 Nisan 2013 12:00
Yanlış filmi izlemişsiniz. Size aksiyonun bir an bile düşmediği ölenin bir kez daha öldüğü kurşunları sektirerek adam öldürülen filmler lazım. Bu filmde tabi uyursunuz. Filmin bir kabahati yok.
8


+2
| Bildir


default avatar
glenn - 1 yıl önce
Filmi izlemeden şüphelerim vardı. Normalde bu tarz filmlerden hoşlanmam, arkadaşın zoruyla gittim denebilir.
İlk yarısı çok yavaştı, ama geri kalanında film toparlandı ve beni gerçekten memnun etti. İzleyin, çok orjinal ve farklı.
8


avatar
poormf - 1 yıl önce
Evet kapitalizmin insanı nasıl köleleştirdiğine yönelik göndermeler her ne kadar hoş idiyse de tanrıyı önce yok edip sonra tekrar yaratmaları o denli gerçekçilikten uzak. Farklı dönemlerdeki farklı öyküler aynı amaca hizmet için oldukça güzel geçişlerle bir potada güzel eritilmiş. Anlatım, oyunculuk ve görsellik iyi olsa da karmaşıkmış gibi görünen konu aslında oldukça yavan.
6/10
5


avatar
nussey - 1 yıl önce
başta tom hanks olmak üzere kadroyu görünce heyecanlanmıştım. filmi sinemada izleme fırsatım olmadı. bu sırada film hakkında ''olmamış'' tarzı yorumları okuyunca hevesim kaçmıştı açıkcası ve filmi ancak dün izleyebildim.. 6 farklı hikayeyi aynı anda işlediği için filmin biraz yorucu olabileceğini tahmin ettiğimden mümkün olduğunca dikkatli bir şekilde izledim ve şunu söylebilirim ki muazzamdı. hatta şöyle söyleyeyim izlediğim en iyi filmlerden biriydi. beğenmeyenler için de ''anlamamışlar'' gibi basit birşey söylemek istemiyorum sonuçta zevk meselesi ama dikkatlice, bakın burası çok önemli dikkatlice 1 defa daha izlerlerse beğeneceklerine eminim. bu açıdan kaderi biraz fight club gibi olacak sanırım. fight club'ta ilk zamanlarında şimdi olduğu kadar değerli bir film değildi ama her kült filmde olduğu gibi zamanla değeri arttı. oscar açısından da kaderleri benzer. fight club oscar kazanmayı bırakın sadece en iyi müzik dalında aday olabilmişti sanırım. cloud atlas'ın osar adaylığı ise hiç yok. tekrar filme dönersek.. filmde hemen hemen her oyuuncunun birden fazla rolde olması benim çok hoşuma gitti ve bazı rollerle baya eğlendim. özetle 6 tane, hepsi ayrı ayrı film olabilecek güzel ve anlamlı hikaye izlemek istiyorsanız kaçırmayın.

bu güzel çeviriyi yapan arkadaşa teşekkürler.
10


default avatar
gudubet006 - 1 yıl önce
daha ne olsun hacı! gayet güzel işte... her filmden hayatın anlamını çıkartmaya çalışacak değiliz ya görsel olarak mükemmeldi, güzel zaman geçirdim eğlendim merak ettim birleştirmeye çalıştım tam anlamıyla doydum 2 kusur saat boyunca yok kuantum yok izafieyt yok darwin hangi birini biliyoruz da adından başka filmden çıkarımımız olsun... özetleyeceğim ders insanların açlığı nefsini yenememesi sonucu yaklaşan dünyanın sonu illa bişi çıkacaksa


default avatar
acububad - 1 yıl önce
Tom Hanks in de kariyerin de bir tane de olsa en berbat oynadığı film bu olsa gerek.
Filme çamur at izi kalsın şeklinde algılanabilir ;Ama önce sol üstte ki menü den "Resim Galerisine Bakın ve Altta ki yazımı okuyun.
Film de farklı zamanlar da farklı insanlar farklı konular işleniyor,
işlenen her ayrı konu gelecekteki ile bağ kuruyor.
Bence bu olmamış.Biraz Lost dizisine benzer bir kavram la
çokça ayrı konu hayat hikayeleri ile boğulmuş bir filmden öteye geçememiş.
Bilim Kurgu açısından Klonlu bölüm tekbaşına bir sinema filmi olabilirdi.
70 veya 80 ler de geçen Black Gülücük Berry'i kovalayan ve ona yardım eden adamlı bu da tek başına Sinema Filmi olabilirdi.
Kaçak zencinin mürettebata alınması bu konu da tek başına Sinema Filmi olabilirdi.
Fakat bu üç ve diğer konuların bir arada olacağı film bence çok kötü olurdu ve oldu da.Olmamış.
Tom hanks var diye izledim,zoraki Bilim kurgulu klon sahneleri ortasına kadar sabrettim, film den keyif almadım.
Tom Hanks film de bir sürü sahnede olmasına rağmen göremedim diyebilirim.
Bu oyunculuğuna hakaretten değil, tamamen senaryonun çok karışık ve boğucu olmasındandır benim film zevkime göre.
Ayrıca Anormal müstehcen sahneler filme hele hele Tom Hanks in oynadığı bu filme hiç yakıştıramadım.
.Bu filmi Tom Hanks, bilim kurgu öğeleri,kovalamaca sahneleri, Black Berry kurtaramamış.
Hale berry de oyunculuk potansiyeli bana göre yok.James Bond Filmini izleyenler bunu çok iyi bilirler.Yapmacıklığı da beceremiyor bu kadın.
Film e puanım 10 üzerinden 6 dır.Görsel efektlerle beraber.
izlemeseniz de birşey kaybetmezsiniz.,

BU YAZIMI OKUMAK NASIL SIKICI BOĞUCU KARIŞIK SA bu FİLM de öyle[/b]
Bu film tam bir çorba,Ne SÜRPRİZ SON var, ne mesaj var ne keyif var hiçbirşey yok,
İzleyin ve görün
5

Cevaplar (1)
avatar
jujiko - 03 Haziran 2014 00:35
Çok iyi açıklamışsın aynen dediğin gibi 3 tane müthiş hikaye var ayrı ayrı olduklarında gayet güzeller,ama yönetmen cesaret edip bunları ayrı ayrı verip sıradan bir şey yapmaktansa daha farklı bir bakış sunmaya çalışıyor ve tek tek ele alındıklarında farklı farklı konulardaymış gibi görünen bu hikayelerin hepsini bir arada görünce,hepsinin insanoğlunun var olduğu günden bugüne var olmuş tek bir merkez konuda kesiştiğini farkettirmeye çalışıyor,filmin bütün derdi bu aslında....
evet film biraz kişisel kaçmış kanımca biraz da böyle nasıl desem günlük gibi...wachowskiler kendilerini en saf halleri ve kişisel notlarıyla sunmuşlar sanki,o yüzden seyirciyi sıkıyor biraz...filmi çekerken seyirciyi biraz arka plana atmışlar onun dışında pek bir sorunu yok filmin..tabi ki sinema dediğin seyircisiz anlamsız kalır ama onlar önceki filmlerinde dertlerini anlattılar zaten,tahminimce bu onlar için farklı bir deneyim arayışı olmuştur...her sanatçının hazin sonudur aslında bu...
8


0
| Bildir


default avatar
K2aN - 1 yıl önce
Yordu eğlenmek ya da takibi bırakacak bir an bile bırakmadı... Beğenmek değilde bu tarz bir film bana göre değilmiş. Çok karmaşık yorgun kafayla tavsiye olunmaz.


avatar
agarthan - 1 yıl önce
Kötü çok kötü..Sıkıcı karmaşık ..
6


avatar
VanHelsing - 1 yıl önce
Film, genel hatlarıyla incelenirse kuantum temeline oturtulmuş ve zamanötesi aynı kişilerin farklı zaman dilimlerinde yaşamlarını anlatmaya çalışıyor.
Sürecin ve karakterlerin fazla olması ve konuların iç içe olması nedeniyle sıkılmanız muhtemeldir.
Sürprizbozan: Göster

vaktiniz varsa izleyin yoksa wachowski kardeşler ismine hürmeten vakit ayırmaya değmez.

Cevaplar (1)
default avatar
K2aN - 20 Şubat 2013 16:01
tam anlamıyla özetlemiş.


0
| Bildir


avatar
Mesuty - 1 yıl önce
Film gayet güzeldi.

Baştan bir "hey ne oluyor, dağıldıkmı, o karakter kimdi bu kimdi" deniliyor ama ilerleyen sahnelerde herşey yerli yerine oturuyor.

Bu tip filmleri herhalde altyazılı değilde dublajlı seyretmek daha doğru olur. Filme direkt odaklanmanız gerekiyor bir çok sahnede.
9


default avatar
agy - 1 yıl önce
babil filmini anımsadım; aynı dönemde, 4 farklı yaşam vardı, birbirine bağlı..iyi filmdi babil..

bulut atlası ise, konusu, yönetmen(ler)i, oyuncuları bu kadar sıkı ve tarzı, kostümleri vs.vs. bu kadar enteresan iken; nasıl olup ta, bu denli sıkıcı (bence, en uygun sözcük) olduğuna hayret ettiğim, sırf imdb puanını haketmesini anlayabilmek adına, adeta sabırla izlediğim ve 'zevkler ve renkler tartışılmaz, benim zevkime asla hitap etmiyor' dediğim bir film.
5


avatar
Chaplin - 1 yıl önce
Bulut Atlası (2012) Önemli olan tek şey gerçeğin siz göre olan versiyonu.. Gerçek tekildir, onun versiyonları yalandır.. Hayatlarımız sadece bize ait değil.. Beşikten mezara kadar, diğerlerine bağlıyız.. Geçmişten geleceğe işlenen her bir suç yada yapılan her iyilik geleceğimizi yeniden şekillendirir.. Yönetmenliğini Tom Tykwer, Andy Wachowski ve Lana Wachowsk üstlenirken oyuncu kadrosunda Tom Hanks, Hugo Weaving, Halle Berry, Hugh Grant, Jim Sturgess ve Doona Bae gibi isimleri izleyeceksiniz.. Film Bilimkurgu-Macera-Gizem türlerini barındırıyor.. Geçtiğimiz yılın merakla beklenen bilimkurgu filmlerinden olan Bulut Atlası pek beklentilerimi maalesef karşılamadı.. Bir çok hikayenin anlatıldığı film kafa karıştırıcı insanın beyinini yorarak ilerliyor.. Filmi üç yönetmen hem senaryosunu yazmış hemde yönetmiştir.. Bunlardan iki kardeş olan Wachowski biladerleri Matrix serisinden hatırlayacaksınız açıkcası onlardan daha felsefik üzerinde durulmuş daha bir emek harcanmış bir film beklerdim.. Filmin bir diğer yönetmeni Koku:Bir Katilin Hikayesi filminden tanıdığım Tom Tykwer açıkcası üç yönetmeninde filmi yeterli olarak iyi yönettiğini düşünmüyorum.. Genelde birden fazla hikayenin anlatıldığı filmleri severim ama bu film konusu hikayelerin birbirileri ile olan bağlantısı ilerleyişi bakımından hiç ilgimi çekmedi..

Süresi üç saati bulan filmden oldukça sıkıldım diyebilirim.. Birden fazla hikaye derken altı tane farklı zamanlarda geçen hikayeyi konu alan bir filmden bahsediyoruz Bence altı hikaye olması yani bu sayı çok fazla filmin genel anlamda dağılmasına neden olmuş..Filmi anlamak için çaba sarfederken hiçbir şekilde anlaşır bir tarafı olmadığından üç saatinizin boşa gittiğini benim gibi farkedenler olacaktır.. Filmi anlamak için çektiğim zorluğa değmedi.. Konunun felsefe bakımından değerlendirme istediği bile bende oluşmadı.. Belki siz filmden sonra üzerine uzun uzun düşünür kafa patlatırsınız.. Yani Matrix filmine kafa yorduğum kadar pek bu filmin üzerine kafa yorup düşüneceğim bir şey göremedim.. Matrix ile bu filmi karşılaştırmak olmaz komik bir durum.. Matrix yanına bile yaklaşamaz bu film bazıları gözünde çok büyütmüş bana göre abartıdan öteye geçememiş.. İnsan ve inanç kavramlarının üzerinde çok fazla durulan bir film.. Başroldeki oyuncular birden fazla karakteri canlandırmış olması ve en önemlisi yapılan makyajın oldukça sırıttığını belirtmek isterim.. İnsanları birbirine bağlayan sadece tek bir kural vardır.. Tanrının bu yeşil dünyasındaki bütün ilişkileri belirleyen ilkedir bu.. Zayıflar ettir ve güçlüler et yer..

Tom Hanks faktörünün olması hissedilir derecede olsada filme ne yazık ki dahil olamadığımdan oyuncuların performansları falan filmin içerisine girmeme neden olan unsurlardan bir tanesi olmadı. Hugo Weaving ve Halle Berry gibi ünlü oyuncuları ile oyuncu kadrosu dikkat çekiyor dediğim gibi her oyuncu birden fazla karaktere hayat vermiş.. Kısaca film kimi sinema severlere başyapıt olarak gözükürken diğerlerine tam anlamıyla abartılmış kötü bir film olarak değerlendirmelerine neden olacaktır.. Filmin oscarda bile herhangi bir adaylığı bulunmuyor yani akademinin bile dikkatini çekmiş bir film değil.. İmdb puanı:7.9 bence oldukça fazla verilmiş benim gözümde bu kadarını hakeden bir film değil.. Bilimkurgu severlere ve felsefe konulu filmleri takip edenlere herşeye rağmen tavsiye eder iyi seyirler dilerim.. 6.0 Uçsuz bucaksız bir okyanustaki küçücük bir damla olmaktan öteye gidemeyeceksiniz.. Okyanus dediğiniz nedir birkaç damladan ibaret değilse?

Cevaplar (1)
avatar
ST4R - 18 Ağustos 2013 02:29
Okumadım kusura bakma (kesin diğerleri gibi çok lafla az şey anlatmışsındır.)


+1
| Bildir


avatar
dikendikenn - 1 yıl önce
Hae-Joo karakteri Matrix filminin Neo'suna baya bir benziyor saç ve yüz ifadesi olarak.
7


avatar
Cems25 - 1 yıl önce
Filmi gerçekten çok beğendim. Ayrıca "Ephemerid" adlı çevirmen arkadaşımıza teşekkür ederim çok başarılıydı. Filmden ne anladığım değil ama film hakkındaki yorumlardan şunu anladım ki, bundan sonra film seçerken yorumları asla okumamam lazımmış.
8


default avatar
sarisakal - 1 yıl önce
bu filmi izlerken sonunda insan çok büyük bir farkındalık bekliyor. filmi anlayıp anlammaktan bahsetmiyorum. ama filmin sonu filmi anlasanız dahi kesinlikle bir farkındalık yaratmıyor. film zor bi işe kalkışmış ve ne yazıkki başaramamış. zaten başarsa bırakın oscarları ve bütün ödülleri toplamayı asrın filmi olurmuş. ama muş işte.


default avatar
bjhanifi - 1 yıl önce
müthiş müthiş müthiş...


default avatar
Michael Haneke - 1 yıl önce
Sinema nedir? Sinema anlam kargaşası yaratmak ve seyirciyi bununla tav etmek midir? Yoksa yönetmenin, sinemanın bir sanat olduğunu seyirciye hatırlatması ve felsefi ya da psikolojik ya da toplumsal olguları kendi sinema dilini kullanarak beyaz perdeye aktarması mıdır? Bu film ikinci tanımı karşılamıyor ne yazık ki. Birbirinden neredeyse, tamamen farklı öyküler var, bunlar ise birbirlerine anlamdaş yahut olaydaş yahut karakterdaş olarak bağlı sayılmaz. Ve o kadar dağınık düşünceler var ki, filmin açık seçik bir şey/şeyler anlattığını söylemek yanlış olur. Hele ki filmin üç yönetmeni var! Ne uçuk bir fikir. Üç farklı düşünceden bir film çıkartılmaya çalışılıyor. Belki de filmdeki kargaşa, anlam bulanıklığı o yüzdendir. Bir de Atilla Dorsay'ın da değindiği kof deyişler var; "Ölüler asla ölü kalmaz; ölüm sadece bir kapıdır; varolmak demek algılanmış olmak demektir; rahimden mezara kadar başkalarına bağlıyız; hayatımız bize ait değildir, diğer insanlara bağımlıyız; zayıflar et olur, güçlülere yem olur; rahimde ya da kazanda doğmak fark etmez: hepimiz saf kanız." Bu cümle cambazlıkları yeni çağımızın modası. İnsanlar bu yüzeysel, bir çırpıda üretilmiş cümleleri o kadar önemsiyor ki, sözgelimi bir Nietzsche'yi okuyacak düzeyde kültüre bir türlü sahip olamıyor, okusabile anlayamıyor. Kötü filme kötü dersiniz. Ha hangi film derindir derseniz, Bunuel, Bergman ve diğer yönetmen sinemacıları ne güne duruyor derim. Saygılar.
5


avatar
tafkar - 1 yıl önce
38 dakikasını izledim bir aydınlanma olmadı Gülücük Filmlerde hayatın anlamını hiç aramadım ama benim gözümde bilim değil kurguyu da göremedim. Matrix benzeri filmleri izletip yorumlatacak birşey de göremedim devam etmeyeceğim. 1970-1980 giysilerini görmek bile iç gıcıklatıcı siz çorba deyin ben salata.. hdd den siliyorum.


avatar
Yıldıray GENÇ - 1 yıl önce
Bu filmi beğenip beğenmemeniz tamamen sizin beklentinize bağlı. Eğer yaratıcı bir bilim kurgu filmi bekliyorsanız karşılığını alacaksınız. Eğer normal türlerden sıkılıp farklı bir film bekliyorsanız yine karşılığını alacaksınız ve eğer sizi derinden etkileyecek bir film bekliyorsanız küçük bir hayal kırıklığı yaşayabilir ancak bilinçaltınızdaki harekete geçmeyi bekleyen düşüncelerinizi görecek onları size hissettirecektir.
10


avatar
yasin1fb - 1 yıl önce
Filmin ilk yarım saatini izledikten sonra tekrar baştan başlamanızı tavsiye ediyorum.
Boş zamanda izlenecek bir film değil, izlemek için zaman ayırılması gerektiğini düşünüyorum.
8

Cevaplar (1)
avatar
Yıldıray GENÇ - 28 Ocak 2013 17:01
Aynen katılıyorum...
10


+1
| Bildir


default avatar
seboist87 - 1 yıl önce
Kısaca...Filmi bitireli yaklaşık bir dakika oldu.Mutluyum, fakat başım ağrıyor Gülücük
9


default avatar
PsychicVizyon - 1 yıl önce
tlgaltyazi çok güzel özetlemiş.. "normalde izlerken 5-6 puan vereceğiniz birkaç filmden en önemli sahnelerin kesilip bir filmde reankarnasyonla harmanlandiğini düşünün."
yorucu, fazla uzun, nebilim 3 saatik filmin izlenmesi için izleyicide bitmesin isteği uyandırması lazım. sıkılabilirsiniz..makyaja, efekte vs. laf yok.. 6,5/10
7


avatar
moonhan - 1 yıl önce
Zor bir film, özellikle birbirinden farklı ve ama bağlantılı hikayeler anlatınca daha da zor.Bir kitabı sinemaya uyarlamak gerçekten zor bir iş, iyi bir senaryo yazımı gerektiriyor.Her iyi kitap sinema da aynı etkiyi yaratmıyor maalesef.

Filmin bütününe bakınca oldukça ağır olduğunu söylemek lazım.Özellikle uzun cümleler kurması ve öyküyü bu kadar uzun bir zamana yaymış olması izlenmeyi güçleştiriyor.

Her bir insanın yaptıklarının sonucu olduğunu, bir olayın diğer bir olayı ya da başka bir insanın hayatını etkilediği söylemi üzerine kurulu hikaye kitabın etkisinden kurtulamamış maalesef.Hantal, uzun ve büyük cümlelerle süslenmeye çalışılmış bir kurgu karmaşası adeta.

Teknik yönlerini, kostümleri ve makyaj unsurlarını ne kadar beğenmiş olsam da sıkıcı ve yorucu buldum filmi.Yönetmenler dünyaya bir megalomanlık örneği sunmuş.Eğer Oscar'a aday olsaydı çok şaşırırdım sanırım.
6


avatar
kaanozan - 1 yıl önce
beklentim dolaylarında bir filmle karşılaştım. kesinlikle farklı, oyunculuklar sıradanlığın bir nebze üstünde ve makyaj konusunda oscar 2013 de nasıl dahil olamamış şaşırılacak bir filmdir. uzun süresine rağmen ne olacak beklentisi nedeniyle insanda sıkılma hissini ortadan kaldırmış. genel itibariyle başarılı bir yapım olmuş.
7


avatar
DePutaMadre - 2 yıl önce
Tekkelime ile "harika"...Olay örgüsü ve anlatımı çok iyi..Süresi 3 saat olmasına rağmen bir an olsun sıkılmadım, bu kadar geç seyrettiğim için kendime kızdım..Seyredilesi..


‹ Önceki 1 2 3 4 5 Sonraki ›