Aile İçi Şiddet Temalı Filmler
Yeni Konu Gönder   Cevap Gönder 1. sayfa (Toplam 1 sayfa) [Bu başlıkta 10 mesaj bulunuyor] « Önceki konuSonraki konu »
Yazar Mesaj
ubi bene ibi patria
Müdavim

Kayıt: 26.02.2010
İletiler: 7406
Şehir: Unutulmuş Başarılar Kenti


Özel mesaj gönder
 Aile İçi Şiddet Temalı Filmler
Kadınlara ve Çocuklara Uygulanan Şiddet Konularının İşlendiği Filmler

Aile içi; kadınlara ve çocuklara uygulanan şiddetin anlatıldığı filmleri burada paylaşabiliriz.

Dün TV'de izlediğim bir filmden yola çıkarak böyle bir konuyu paylaşmak istedim.

Te doy mis ojos - Gözlerimi de Al (2003)



 Te doy mis ojos (2003) (Gözlerimi De Al) Türkçe [4] İngilizce [2] Altyazı 
Afiş
Yönetmen:Icíar Bollaín
Vizyon Tarihi:10.06.2005
IMDB Puanı:7.4 (3,869 Oy)
Tür:Dram, Romantik
Süre:109 dk
Ülke:İspanya İspanya
Dil:İspanyolca
Oyuncular:Laia Marull, Luis Tosar, Candela Peña, Rosa Maria Sardà


resim


Alıntı:
Gözlerimi de Al, 2003 yılı İspanya yapımı bir sinema filmidir.
Yeni İspanyol sinemacılığının önde gelen yönetmenlerinden olan Iciar Bollain'in üçüncü uzun metrajlı filmi olan Gözlerimi de Al, bugüne kadar oynatıldığı 25'in üzerinde ülkede büyük ilgi görmüş, sadece İspanya'da iki milyona yakın izleyici çekmiştir. Katıldığı 22 festivalden 48 ödül kazanan film, aile içi şiddet konusunu gerçekçi ve oldukça duyarlı bir dille ele almaktadır. Film, Türkiye'de 2005 Haziran'ında gösterime girerek 24 hafta sinemalarda kalmıştır.

Konusu:

Genç ve güzel Kadın Pilar (Laia Marull), bir kış gecesi çocuğunu da alarak kendisini döven inşaat ustası kocası Antonio'dan (Luis Tosar) kaçarak kızkardeşine sığınır. Gerçekte ne kocası kaba kuvvet uygulayan sıradan bir erkek, bir eş, ne de kendisi tam bir "ezilen eş" değildir. Evrensel aile içi şiddet sorununu incelikle işleyen filmde Antonio, karısını kazanmak için elinden geleni yapar ama...

Kaynak: wikipedia.org


resimresim


Ödülleri:

51. San Sebastian uluslararası Film Şenliği, 2003,

Gümüş Kabuk En iyi Kadın Oyuncu : Laia Marull
Gümüş Kabuk En iyi Erkek Oyuncu: Luis Tosar
En iyi film (İspanya Film Eleştirmenleri Birliği)

İspanya Film Eleştirmenleri Birliği (C.E.C):

En iyi Film
En İyi Yönetmen (Iciar Bollain)
En İyi Özgün Senaryo (Iciar Bollain ve Alicia Luna)
En iyi Kadın Oyuncu (Lai Marull)
En iyi Erkek Oyuncu (Luis Tosar)
En iyi Yardımcı Kadın Oyuncu (Candela Peña)
En iyi Yardımcı Erkek Oyuncu (Alberto Iglesias)

“Fotogramas De Plata” Ulusal Film Ödülleri

Eleştirmenler En İyi Film: 2003
Okuyucular En İyi Kadın Oyuncu: Laia Marull
Okuyucular En İyi Erkek Oyuncu: Luis Tosar

A.D.I.R.C.E Ödülleri (İspanya Yönetmenler Birliği)

Juan Antonio Bardem En iyi Yönetmen ödülü: Iciar Bollain
En İyi Oyuncu: Laia Marull

İletiTarih: 29 Haziran 2010 12:31
En son ubi bene ibi patria tarafından 28 Kasım 2012 18:27 tarihinde değiştirildi.
 Kullanıcı bilgilerini göster Bu kullanıcının gönderdiğini mesajları gösterme Alıntıyla Cevap Gönder Başa dön   
0 0
byKush
Eski Yönetici

Kayıt: 26.10.2008
İletiler: 6264
Şehir: Tr
Yaş: 43 İkizler


Özel mesaj gönder
 This Boy's Life (1993) (Bu Çocuğun Hayatı) Türkçe [4] İngilizce [2] Altyazı 
Afiş
Yönetmen:Michael Caton-Jones
Vizyon Tarihi:09.04.1993
IMDB Puanı:7.2 (25,201 Oy)
Tür:Biyografi, Dram
Süre:115 dk
Ülke:ABD ABD
Dil:İngilizce
Oyuncular:Robert De Niro, Ellen Barkin, Leonardo DiCaprio, Jonah Blechman

Toby Wolff ve boşanmış annesi için 1950'lerin yaşamı hiç de eğlenceli değildi.Hayata tutunamamış iki özgür ruh ülkeyi bir uçtan bir uca dolaşarak Kuzeybatı Pasifik'te yerleşmeye karar verirler. Burada hayatın daha iyi olacağını umarlar.

İletiTarih: 15 Eylül 2010 03:22
 Kullanıcı bilgilerini göster Bu kullanıcının gönderdiğini mesajları gösterme Alıntıyla Cevap Gönder Başa dön   
0 0
Ilkkan


Kayıt: 07.04.2010
İletiler: 450



Özel mesaj gönder
 American Beauty (1999) (Amerikan Güzeli) Türkçe [23] İngilizce [8] Altyazı 
Afiş
Yönetmen:Sam Mendes
Vizyon Tarihi:18.02.2000
IMDB Puanı:8.5 (564,874 Oy)
Tür:Dram
Süre:122 dk
Ülke:ABD ABD
Dil:İngilizce
Oyuncular:Kevin Spacey, Annette Bening, Thora Birch, Wes Bentley

İletiTarih: 15 Eylül 2010 12:27
 Kullanıcı bilgilerini göster Bu kullanıcının gönderdiğini mesajları gösterme Alıntıyla Cevap Gönder Başa dön   
0 0
byKush
Eski Yönetici

Kayıt: 26.10.2008
İletiler: 6264
Şehir: Tr
Yaş: 43 İkizler


Özel mesaj gönder
American Beauty (1999) (Amerikan Güzeli) aile içi şiddet'e örnek olabilir mi? Sanki onun içerği daha farklı algılanmalı gibi geliyor bana... Bu konuda fikir yürütmek isteyen olabilir mi acaba?
Saygılar

İletiTarih: 15 Eylül 2010 13:57
 Kullanıcı bilgilerini göster Bu kullanıcının gönderdiğini mesajları gösterme Alıntıyla Cevap Gönder Başa dön   
0 0
Ilkkan


Kayıt: 07.04.2010
İletiler: 450



Özel mesaj gönder
Sanırım aile içi şiddet değil de, aile içi olayları anlatıyor. Benimki tam örnek olmadı heralde.

İletiTarih: 15 Eylül 2010 15:50
 Kullanıcı bilgilerini göster Bu kullanıcının gönderdiğini mesajları gösterme Alıntıyla Cevap Gönder Başa dön   
0 0
byKush
Eski Yönetici

Kayıt: 26.10.2008
İletiler: 6264
Şehir: Tr
Yaş: 43 İkizler


Özel mesaj gönder
« Ilkkan » yazdı:
Benimki tam örnek olmadı heralde.


Sanırım American Beauty daha çok Poison Ivy (1992) Zehirli Sarmaşık filmi ile aynı türe sokulabilir gibi geliyor bana...
Saygılar

İletiTarih: 15 Eylül 2010 15:55
 Kullanıcı bilgilerini göster Bu kullanıcının gönderdiğini mesajları gösterme Alıntıyla Cevap Gönder Başa dön   
0 0
byKush
Eski Yönetici

Kayıt: 26.10.2008
İletiler: 6264
Şehir: Tr
Yaş: 43 İkizler


Özel mesaj gönder
 Sleeping with the Enemy (1991) (Yatağımdaki Düşman) Türkçe [3] İngilizce [1] Altyazı 
Afiş
Yönetmen:Joseph Ruben
Vizyon Tarihi:01.05.1991
IMDB Puanı:5.9 (27,068 Oy)
Tür:Dram, Gerilim
Süre:99 dk
Ülke:ABD ABD
Dil:İngilizce
Oyuncular:Julia Roberts, Patrick Bergin, Kevin Anderson, Elizabeth Lawrence

Kocasının bütün isteklerini kusursuz bir şekilde yerine getiren güzel ve mükemmel bir ev hanımı Laura... Yakışıklı, başarılı ve baştan çıkarıcı şekilde ince düşünceli Martin... Dışarıdan bakıldığında kusursuz bir evliliğe sahip olduğu düşünülen bu çiftin kapalı kapılar ardındaki yaşantıları bambaşka... Laura'nın yaşamını hasta ruhlu obsesif kocası Martin cehenneme çevirince, bu baskıya dayanamayan kadın sıradışı bir planla kocasından kaçmanın bir yolunu bulur. Fakat sapkın kocasının nefesi heran ensesinde olacaktır..

İletiTarih: 15 Eylül 2010 15:59
 Kullanıcı bilgilerini göster Bu kullanıcının gönderdiğini mesajları gösterme Alıntıyla Cevap Gönder Başa dön   
0 0
ubi bene ibi patria
Müdavim

Kayıt: 26.02.2010
İletiler: 7406
Şehir: Unutulmuş Başarılar Kenti


Özel mesaj gönder
Başlık niye bu kadar sönük kalmış ki? Uykucu Oysa ki, önemli bir tema olmalıydı.

 The Color Purple (1985) (Mor Yıllar) Türkçe [10] İngilizce [4] Altyazı 
Afiş
Yönetmen:Steven Spielberg
Vizyon Tarihi:16.12.1985
IMDB Puanı:7.6 (47,744 Oy)
Tür:Dram
Süre:154 dk
Ülke:ABD ABD
Dil:İngilizce
Oyuncular:Danny Glover, Whoopi Goldberg, Margaret Avery, Oprah Winfrey


« Film kartından » yazdı:
1900'lerin başında, güneyli bir siyahi kız olan Celie, önce babası tarafından hamile bırakılır, ardından yıllar boyunca efendisi olarak göreceği adama evlenmek üzere adeta satılır. Kocasından gördüğü şiddete rağmen tek tesellisi kız kardeşi Nettie'nin yazdığı mektuplardır. Oysa kocasi Nettie'nin mektuplarının ona ulaşmasına engel olmaktadır. Celie sonunda kuru gürültüye pabuç bırakmayacak güçlü bir kadın olan Sofia ile tanışacak ve ondan çok şey öğrenecektir.


Filme dair birkaç yorum (Dikkat, film hakkında deşifre edici bilgi uyarısı!):

1) Türkçeye Mor Yıllar olarak çevrilmiştir. Alice Walker'ın Pulitzer ödüllü romanından uyarlanan bir Steven Spielberg filmidir. 1985 yılında 11 dalda Oscar’a aday olması ve sonuçta eli boş dönmesi cidden hayal kırıklığı yaratan bir durumdur. Danny Glover, Whoopi Goldberg ve Margaret Avery'nin oyunculukları çok takdir edilesidir. biraz feminizm kokan, gerek kadın-erkek arası, gerekse zenci-beyaz arası ayrımları 1910–1930 dönemi için çok iyi anlatan, derinden etkileyen bir filmdir. müzikleri Quincy Jones tarafından hazırlanmıştır ki anlatılmaz, sadece dinlenir.

Ayrıca Alice Walker film hakkında şöyle demiştir:
"my hopes for the movie are that people will celebrate the spirit of celie and shug and the other characters. celebrate being alive, struggling together and maintaining our connections with each other - even though it can be hard to do that."

it's about life. it's about love. it's about us. Yazan: pumuckl (the color purple ~ ekşisözlük)


2) Albert'ın öfkesini kusarken ki iç çekişleri, filmin bütün karakterleri gibi onun da tanrıya sığınması, esas isteklerinin hep gökyüzünde (Nettie'nin bıraktığı kanıt… Sky.) saklanmasından değil mi? Mutsuzluk.

Bundan değil mi 140 dakikada 140 kere oturduğum yere gömülüp kamburumu çıkartmam!
Celie ile Nettie'nin ayrılma sahnesinde ki sinema tarihinin muhtemelen en trajik sahnelerinden. İçimdeki tanıdık ses "açparantez, biliyorsun bu bir Spielberg filmi" deyip göz kırpmasaydı, ne olurdu hallerim bilemiyorum... Yine de gözyaşlarım bir kere oluk oluk olmuştu... Artık yapacak bir şey yoktu bir sigara yakmaktan gayrı... Filmin devamında camiaya resmi olarak bu filmle giren Whoopie'nin oyunculuğu o gözyaşlarımda deliler gibi kaynamıştı... Shug ile Celie'nin öpüştüğü sahne! Shug bana bile kendimi güçlü hissettirdi, kornalar duyulduğunda, Albert ve Celie gibi ellerim ayaklarıma dolandı! İki müthiş kadının çiçekler böcekler arasında soluklandıkları görüntüler ise, filmin onlarca sekansı gibi tablodan farksızdı! Keşke şov işlerine hiç girmeseymiş dediğim Oprah Winfrey de akraba duygulara güçlü bir drama katmış. İçerdeki sekiz yılı sekiz saniyede veriyor. Mor Yıllar... Spielberg'ün en ufak bir mucizeden uzak en saf eseri! Ve benim en sevdiğim... Evet! Finaline karşın! Hatta tüm Spielberg finalleri bir olsa yine de bu filmin etkisini yıkamazlar! Uzaylılar dünyadan defolsa da, Agatha pembe panjurlu evinde dikiş dikse de, Navorsky Amerika başkanı olsa da, Er Ryan anasına kavuşsa da... Olmaz! Yazan: acparantez (the color purple ~ ekşisözlük)

3) Trenin arkasında dururken küçük kıza çikolata atma sahnesi unutulmazdır... Yazan: robert stroud (the color purple ~ ekşisözlük)

Küçük(1)Not: Alice Walker bu romanıyla 1983'de Pulitzer Ödülü'nü alıyor ve tarihte Pulitzer alan ilk siyah kadın yazar oluyor.

 What's Love Got to Do with It (1993) (Bunun Aşkla Ne İlgisi Var) Türkçe [1] İngilizce [1] Altyazı 
Afiş
Yönetmen:Brian Gibson
Vizyon Tarihi:09.06.1993
IMDB Puanı:7.0 (10,586 Oy)
Tür:Biyografi, Dram, Müzik
Süre:118 dk
Ülke:ABD ABD
Dil:İngilizce
Oyuncular:Rae'Ven Larrymore Kelly, Virginia Capers, Dororthy Thorton, Demetrice Cheathon


« Film kartından » yazdı:
R&B dünyasının efsane isimlerinden şarkıcı ve söz yazarı Tina Turner'ın kendi hayat öyküsünü anlattığı "I, Tina" isimli kitabından uyarlanan film, şarkıcının zor geçen çocukluk ve gençlik yıllarını, gitarist Ike Turner tarafından keşfedildikten sonraki evlilik dönemini, bu süreç boyunca yaşamış olduğu acı olaylar etkileyici bir biçimde sunuyor. Bir yıldızın cesaret, sanat ve acılarla dolu öyküsüne tanık oluyoruz. Tina Turner'ı canlandıran Angela Bassett ve Ike Turner rolüyle Laurence Fishburne'ün 1994 Akademi Ödüllerinde Oscar adaylıkları bulunuyor. - Gönderen: cemertem

Ellerinize, emeğinize sağlık, BitterMoon. Gülücük

İletiTarih: 28 Kasım 2012 19:39
 Kullanıcı bilgilerini göster Bu kullanıcının gönderdiğini mesajları gösterme Alıntıyla Cevap Gönder Başa dön   
0 0
by_yeti
Emektar

Kayıt: 06.08.2011
İletiler: 3735
Şehir: İzmir / Ardahan
Yaş: 53 Balık


Özel mesaj gönder
 Te doy mis ojos (2003) (Gözlerimi De Al) Türkçe [4] İngilizce [2] Altyazı 
Afiş
Yönetmen:Icíar Bollaín
Vizyon Tarihi:10.06.2005
IMDB Puanı:7.4 (3,869 Oy)
Tür:Dram, Romantik
Süre:109 dk
Ülke:İspanya İspanya
Dil:İspanyolca
Oyuncular:Laia Marull, Luis Tosar, Candela Peña, Rosa Maria Sardà

Alıntı:
Çekilmez bir evlilik hayatı olan Pilar, kocasının şiddeti altında ezilmektedir. Aşık olduğu adamın öfkelenince tanınmaz hale gelmesi Pilar'ı evi terk etme noktasına kadar getirir.Pilar, oğlunu da yanına alarak kızkardeşinin evine taşınır. Ama kocası Antonio'nun kendini affettirme çabalarına başlaması uzun zaman almaz. Pilar, çevresindeki insanların onu durdurma çabalarını görmezden gelir ve kocasını affetmeye karar verir. Gözlerimi de al, anavatanı İspanya başta olmak üzere, vizyona girdiği birçok ülkede, evlilik içi şiddeti, çiftlerin gözünden ele alışıyla, adından söz ettirdi.


Alıntı:
Filmin Önemi

Aile içi şiddet ülkemizde de yaygın bir sorundur. “Gözlerimi de Al” bu güncel konuyu hem şiddet uygulayan, hem şiddetin mağduru, hem de tanık olanlar açısından ele alıyor. Bu filmin ve filmdeki karakterlerin irdelenmesi, şiddetin doğasının anlaşılması yönünde okuyuculara fikir verecektir. Film yedi başlıkla incelenecektir. Bu başlıklar;
1. Sosyal Destek Örüntüsü, Aile ve Arkadaşlar
2. İş-Eğitim-Ekonomik Durum
3. Pilar’ın Travma Sonrası Stres Belirtileri
4. Çocukları Açısından Durum
5. Fiziksel Şiddetin Süreğenliği
6. Baba-Oğul İlişkisi
7. Dikkat Çeken Bazı Ayrıntılar

Filmin Psikolojik Açıdan İrdelenmesi

1.Sosyal Destek Örüntüsü
Pilar için,
Kız kardeş: Pilar’ın kız kardeşi yaşanan durum karşısında destekleyici bir tutum sergilemektedir. Kız kardeşinin evliliğine devam etmesini istemiyor. İzleyici bu durumun sebebini fiziksel şiddetin biteceğine inanmamakla ilintilendirebilir.
Anne: Pilar’ın annesi yaşanan sorunlara şahit olmakla birlikte, durumu yok sayıyor. Bu durum basitçe, evliliğin devamından yana olma şeklinde yorumlanabilir. İrdelendiğinde toplumsal baskı, ekonomik nedenler ya da alışılagelmiş düzenin değişmesini istememe gibi sebeplerle karşılaşılabilir.
Arkadaşlar: Filmin başında Pilar çalışmayan ve arkadaşı olmayan biri iken iş bulup çalışması üzerine hayatında bazı değişiklikler oluyor. İş yerinde sonradan edinilen sosyal çevre zamanla kadında güven duygusu yaratıyor . Hatta filmin sonunda Pilar arkadaşlarından yaşadığı sorunlarla ilgili destek alabilir hale geliyor.
Antonio için,
Aile üyeleri: Antonio kendi ailesi tarafından kabul görmediğini düşünüyor. Erkek kardeşiyle çatışmalı bir ilişkisi var. Filmde herhangi bir sosyal ilişkisine değinilmiyor.
2. İş-Eğitim-Ekonomik Durum
Pilar için,
Travma sonrası gelişim** olarak nitelendirilebilecek bir iş hayatı var. İş hayatına girmesiyle yeni arkadaşlıklar edinerek sosyal destek de kazanıyor.
Antonio için,
Yaptığı işten aldığı doyum düşük, yaptığı işin değersiz ve önemsiz olduğunu, kazandığı paranın ise çok düşük olduğunu düşünüyor.
3. Pilar’ın Travma Sonrası Stres Belirtileri
Kardeşinin evine sığındıktan sonra eşinin onu eve döndürme çabaları başlıyor. Pilar’da aşırı uyarılmışlık hali görülüyor. Aynı zamanda kaçınma davranışları da söz konusu oluyor. Pilar eşinin uyguladığı şiddetten bahsetmekten, onunla karşılaşıp konuşmaktan kaçınıyor.
4. Çocuk
Çocuk annesine şiddet uygulandığından şiddete tanık oluyor. Ayrıca duygusal şiddet de var. Babanın “Annen benden ayrılacağını söyledi mi, başka birisi ile görüşüyor mu?” şeklindeki sorularına maruz kalıyor.
5. Fiziksel Şiddetin Süreğenliği
Antonio bir daha fiziksel şiddet uygulamayacağına dair sözler verse de fiziksel şiddet sürüyor. Bu sırada Antonio’nun pişman olma ve şiddet uygulama döngüsü göze çarpıyor.
Pilar’ın işe başlaması ve başarılı gidişatı düşük özgüveni olan Antonio’yu rahatsız ediyor.
6. Baba-oğul ilişkisi: Antonio’nun oğluna genel olarak duygusal yakınlık göstermediği görülmektedir. Zaman zaman aldığı hediyelerle oğluyla iletişim kurmaktadır. İletişimi direkt ve katı yönergelerden ibarettir. Pilar ile ayrıldıkları zaman ise, oğluna duygusal şiddet uygulamıştır. Ayrıca aile ziyaretinden döndükleri sahnede sinirlenerek arabadan inip çocuğun gözleri önünde ve korkmasını göz önünde bulundurmadan öfke nöbeti yaşamıştır.
7. Bazı Ayrıntılar
Pilar’ın ailesine fiziksel şiddet gördüğünden bahsetmemesi: Aile içi şiddet, şiddet gören kişi için suçluluk ya da utanç kaynağı olabilir. Pilar’ın en güçlü sosyal destek kaynağı olan kardeşiyle bile durumu açıkça konuşmaması ve savunmacı bir tutum içerisinde olması utanç ya da suçluluk duygusu içerisinde hareket etmesi ile açıklanabilir.
Antonio’nun Pilar’a stalking uygulaması: Ayrılma olayından kısa bir süre sonra Antonio Pilar’ı yeniden eve dönmeye ikna çabalarına başlamıştır. Başlarda aşırı uyarılmışlık ve yoğun korku tepkileri gösteren Pilar bir süre sonra kayıtsız kalamamış ve eşiyle görüşmeye başlamıştır. İlişkilerinin en başına döndüğünü hisseden Pilar kız kardeşinin düğününün ardından eve geri dönmüştür. Stalking ile antonio’nun verdiği mesaj, Pilar’ın onun kontrolü dışında hiçbir şey yapamayacağı ve gözünün sürekli üzerinde olduğudur.
Fiziksel ve duygusal şiddet öğeleri: Antonio, Pilar’ın işinde başarılı olduğunu gördüğünde onu vücudunu sergilemekten hoşlanmakla, gereksiz işlerle uğraşmakla ve Antonio’nun işini beğenmemekle suçlamaya başlamıştır. Pilar’ın telefonuna cevap vermemesini aldatıldığına dair bir mesaj olarak almış ve eşini bu konuda da suçlamıştır. Pilar’ın iş için şehirden uzaklaşacağını öğrenmesi üzerine Pilar’ın giysilerini çıkararak onu balkona çıkarmış ve tamamen savunmasız durumda bırakmıştır. Filmin en çarpıcı sahnelerinden biri belki de budur.
İntiharla tehdit: Pilar’ın fiziksel şiddetin devam etmes üzerine ayrılmak istemesi tipik bir davranışı tetiklemiştir. Antonio Pilar’ı kendini öldürmekle tehdit etmiştir. Başlangıçta aldırış etmeyen Pilar, Antonio’nun bileklerini kesmeye başlaması üzerine onu durdurmuştur. Antonio’nun bu davranışı yaşanan olayların tüm sorumluluğunu Pilar’a yıkma ve mağdur rolünü oynama güdüsü ile açıklanabilir.

Sonuç
“Gözlerimi de Al” aile içi şiddetin süreğen bir travmatik yaşantı olduğunu gözler önüne seriyor. Aile içi şiddette çoğunlukla görülen şiddet uygulama, pişman olma ve yeniden şiddet uygulama döngüsü bu filmde de dikkat çekiyor. Aile içi şiddetin yalnızca fiziksel şiddetle sınırlı olmadığı, bunun yanında psikolojik şiddetin de yoğun olarak görülebildiği; fiziksel şiddet uygulayan erkeğin kadının toplımsal yaşamdan soyutlanması yönünde de baskı yapabildiği biliniyor.
Aile içi şiddetten tek etkilenen direkt olarak şiddete maruz kalan kadın olmuyor. Bunun yanı sıra aile, çocuklar ve sosyal çevre de şiddetten etkileniyor. Bu filmde de Pilar’ın çocuğu, ailesi ve arkadaşları şiddete tanık oluyor.
Filmin işaret ettiği bir takım toplumsal sorunlar da bulunuyor. Kültürümüzde de sıklıkla rastlanılan evliliğin “herşeye rağmen” sürmesi gerektiği düşüncesini bu filmde Pilar’ın annesinde görüyoruz. Bu düşünceye zemin oluşturabilecek çeşitli inanışlar olabilir. Pilar’ın annesi belki de, var olan düzenin bozulmasını bir tehdit olarak görmekte ve sorunu yok saymayı tercih etmektedir.
Film işlediği konunun güncelliği ve ele alınış tarzıyla çarpıcı ve aynı zamanda bilgilendirici nitelik taşımaktadır. Aşağıda metinde geçen bazı terimlerin açıklamaları verilmektedir.

*Travma Sonrası Stres Belirtileri Nelerdir?
1. Travmatik olayın aşağıdaki yollarla yeniden yaşantılaması
• olayın, elde olmadan tekrar tekrar anımsanan sıkıntı veren anıları; bunların arasında düşlemler, düşünceler ya da algılar vardır (Küçük çocuklar travmanın kendisini ya da değişik yönlerini konu alan oyunları tekrar tekrar oynayabilirler).
• olayı, sık sık, sıkıntı veren bir biçimde rüyada görme (Çocuklar içeriğini tam anlamaksızın korkunç rüyalar görebilirler).
• travmatik olay sanki yeniden oluyormuş gibi davranma ya da hissetme
• travmatik olayın bir yönünü çağrıştıran ya da andıran iç ya da dış olaylarla karşılaşma üzerine yoğun bir psikolojik sıkıntı duyma
• travmatik olayı anımsatan şeylerde fizyolojik tepki gösterme

2. Travmaya eşlik etmiş olan uyaranlardan kaçınma ve genel tepki gösterme düzeyinde azalma (travmadan önce olmayan)
• travmaya eşlik etmiş olan düşünce, duygu ya da konuşmalardan kaçınma çabaları
• travma ile ilgili anıları uyandıran yer, durum ve koşuldan uzak durma
• travmanın önemli bir yönünü anımsayamama
• önemli etkinliklere karşı ilginin ya da bunlara katılımın belirgin olarak azalması
• insanlardan uzaklaşma ya da insanlara yabancılaştığı duyguları
• duygulanımda kısıtlılık
• bir geleceği kalmadığı duygusunu taşıma (örn. Bir mesleği, evliliği, çocukları ya da olağan bir yaşam süresi olacağı beklentisi içinde olmama)

3. Artmış Uyarılmışlık Semptomları
• uykuya dalmakta ya da uykuyu sürdürmekte güçlük
• huzursuz ve öfkeli olma
• dikkati toplamada güçlük
• gerginlik, tetikte olma ve her an diken üstünde hissetme
• aşırı irkilme tepkisi gösterme

**Travma Sonrası Gelişim Ne Demektir?
Travma sonrası gelişim, insanların travma yaşantılarının ardından deneyimleyebildikleri olumlu değişikliklere işaret eder ve üç alanda incelenir. Bunlardan birincisi, insanların ilişkilerinin bir şekilde iyileşmesidir. Örneğin insanlar travmatik yaşantıların ardından artık alie ve arkadaşlarına daha fazla değer verdiklerini, onlara karşı daha fazla şefkat ve fedakarlık duyduklarını söyleyebilirler. İkincisi, insanların kendilerine bakışları olumlu yönde değişebilir. Örneğin, kişi travmadan sonra kendisinde daha fazla güç ve dayanıklılık hissettiğini söyleyebilir, bu da sınırlılıklarını ve incinebilirliklerini daha kolay kabul etmesini sağlayabilir. Travma sonrası gelişimin görülebileceği üçüncü ve son alan ise yaşam felsefesidir. Memnun olunan ya da şikayetçi olunan konuların tekrar gözden geçirilmesi buna örnek olabilir.

İletiTarih: 29 Kasım 2012 10:37
 Kullanıcı bilgilerini göster Bu kullanıcının gönderdiğini mesajları gösterme Alıntıyla Cevap Gönder Başa dön   
2 0
Bölündü: 29 Kasım 2012 17:12 - babyangel tarafından
Bölünen başlık Aile İçi Şiddet Temalı Filmler (SM Pusula)
by_yeti
Emektar

Kayıt: 06.08.2011
İletiler: 3735
Şehir: İzmir / Ardahan
Yaş: 53 Balık


Özel mesaj gönder
« by_yeti » yazdı:
Parçalanma 1998

Konusu:
İzlandalı genç kadın Sol Jensen (B. Gerede) ile Türkiye'nin kırsal kesiminden gelme Halil Ateş, İzlanda'nın Reykjavik şehrinde karşılaşırlar. Birbirlerine sırılsıklam aşık olurlar ve çok geçmeden, Leyla ve Ayşe adını verdikleri iki kız çocukları dünyaya gelir. On yıl sonra, Ateş ailesi Reykjavik'te yaşamaktadır. Halil bir iş adamıdır, Sol ise bir güzellik salonu işletmektedir. Kızları Katolik okuluna gitmekte, Müslüman Halil bu durumdan üzüntü duymaktadır. Halil, Sol'un Fridrick'le ilişkisi olduğundan şüphelenince, çıkan şiddetli kavganın ardından, Sol boşanma davası açar. Çocukların velayetini Sol alır. Ümitsizlik içindeki Halil, kızları ona dönerse kendi hayatını ve kızlarının hayatını Allah'a adayacağına yemin eder..
http://www.sinematurk.com/film/7148-parcalanma/
http://www.sinemalar.com/film/34362/parcalanma

Oyuncular:
 Cezmi Baskin
Cezmi Baskin
Doğum Tarihi:11 Mart 1949 (Cuma)
Boyu:1.73 m

Cezmi Baskın

 Tuncer Necmioglu
Tuncer Necmioglu
Doğum Yeri:Diyarbakir, Turkey
Doğum Tarihi:17 Aralık 1936 (Perşembe)
Ölüm Tarihi:01 Ocak 1970 (Perşembe)

Tuncer Necmioğlu

 Baltasar Kormákur
Baltasar Kormákur
Doğum Yeri:Reykjavik, Iceland
Doğum Tarihi:27 Şubat 1966 (Pazar)
Boyu:1.86 m

Baltasar Kormakur


Bennu Gerede


Bedri Baykam

 Nihat Nikerel
Nihat Nikerel
Doğum Yeri:Turkey
Ölüm Tarihi:26 Eylül 2009 (Cumartesi)
Boyu:1.75 m

Nihat Nikerel

 Mahir Günsiray
Mahir Günsiray
Doğum Yeri:Istanbul, Turkey
Doğum Tarihi:10 Ağustos 1960 (Çarşamba)

Mahir Günşıray

 Seda Akman
Seda Akman
Doğum Yeri:Kütahya, Turkey
Doğum Tarihi:13 Ocak 1978 (Cuma)

 Seda Çetin
Doğum Yeri:Istanbul, Turkey

Seda Çetin Akman
Aynı kişi!

Yönetmen
 Canan Gerede
Canan Gerede
Doğum Yeri:New York City, New York, USA

Canan Gerede

Yapımcılar

Sadık Deveci

 Ömer Kavur
Ömer Kavur
Doğum Yeri:Ankara, Turkey
Doğum Tarihi:18 Haziran 1944 (Pazar)
Ölüm Tarihi:11 Mayıs 2005 (Çarşamba)

Ömer Kavur

Görüntü Yönetmeni

Peter Steuger

İletiTarih: 03 Aralık 2012 12:41
 Kullanıcı bilgilerini göster Bu kullanıcının gönderdiğini mesajları gösterme Alıntıyla Cevap Gönder Başa dön   
0 0
İletileri göster:   
Yeni Konu Gönder   Cevap Gönder 1. sayfa (Toplam 1 sayfa) [Bu başlıkta 10 mesaj bulunuyor] « Önceki konuSonraki konu »
Forum Seçin:  

Bu forumda yeni konular açamazsınız
Bu forumdaki iletilere cevap veremezsiniz
Bu forumdaki iletilerinizi değiştiremezsiniz
Bu forumdaki iletilerinizi silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız