Giriş Kayıt
özel mesaj
spacer

indecision

 
Kayıt : 04 Aralık 2010
  • Rachel, Rachel
    Rachel, Rachel
  • To proxenio tis Annas
    To proxenio tis Annas
  • Kuma
    Kuma
  • Ashug-Karibi
    Ashug-Karibi
  • Kardiogramma
    Kardiogramma
  • Hereditary
    Hereditary
  • Kanlı Altın
    Kanlı Altın
  • Şeytanın Ölüsü
    Şeytanın Ölüsü
  • Kim Korkar Hain Kurttan?
    Kim Korkar Hain Kurttan?
  • Kısa Buluşma
    Kısa Buluşma
  • Killing Eve
    Killing Eve
  • Big Little Lies
    Big Little Lies
  • Dark
    Dark
  • Wild Wild Country
    Wild Wild Country
  • American Crime Story
    American Crime Story
  • Reese Witherspoon
    Reese Witherspoon
  • Jean-Marc Vallée
    Jean-Marc Vallée
  • Alfred Hitchcock
    Alfred Hitchcock
  • Martin McDonagh
    Martin McDonagh
  • Denis Villeneuve
    Denis Villeneuve
  • Logan
    Logan
  • Ahlat Agaci
    Ahlat Agaci
  • Hereditary
    Hereditary
  • Deadpool 2
    Deadpool 2
  • Ziyaretçiler: Gece Avı
    Ziyaretçiler: Gece Avı
Son Yorumları
Patrick Melrose (2018)
24 Mayıs 2018
İlk bölüm ne kadar yavan ve sıradansa ikinci bölüm de o kadar çarpıcı ve sinir bozucu. David Nicholls'un kitaplarından uyarlanan dizi yanlış bilmiyorsam her kitap bir bölüm olarak çekilmiş: 5 bölümlük mini dizi. Şimdilik şans verilmeyi kesinlikle hakettiğini düşünüyorum
Gholam (2017)
19 Mayıs 2018
Filme ismini veren Gholam, İngiltere'nin adını bilmediğimiz bir semtinde geceleri taksi şoförlüğü yapıp gündüzleri de İranlı bir dostunun yanında oto tamirciliği yaparak tek odalı evinde hayatını idame ettirmeye çalışmaktadır. Öğlenleri ise dayısıyla yengesinin işlettiği restorana uğradığına ve kimi zaman da annesiyle yaptığı kısa telefon görüşmelerine şahit oluruz.
Öykümüz 2011 yılında Arap Baharı'nın patlak verdiği dönemde geçmekte. Hikaye ilerledikçe Gholam'ın ezilerek sırtında taşıdığı geçmişine dair bir sırrı olduğunu hissediyor, vatanı İran'a dönemeyip zor şartlar altında mülteci mi yoksa gurbetçi mi olduğunu çözmeye çalışıyoruz. Açıkçası ben kapalı kutu olup geçmişinden kaçan ve sözde karizmatik olarak çizilen soğuk nevale karakterlere karşı biraz ön yargılıyım. Bu tamamen kişisel bir tercih. Kahramanımız soğuk, mesafeli ama efendim o çok iyi biri ve sasıntılı bir geçmişi var... Yılın öenmli filmlerinden biri olan "You Were Never Really Here'i de işte tam bu yüzden sevememiştim. Aynı şekilde yine İran sinemasından bir film olan "There Are Things You Don't Know"un da aynı sorunu vardı benim için.
Gholam'ın ormanda yaptığı yürüyüşler pastoral sahneler eşliğinde filme sinematografik açıdan katkı sağlarken özellikle İngiliz oyuncuların teatral performansları çoğu kez organik olmayan çiğ bir havaya bürünmesine sebep oluyordu. Fotoğrafçılık geçmişi olan kadın yönetmen Mitra Tabrizian'ın ilk uzun metraj denemesi olduğundan eleştirinin dozunu iyi ayarlamak gerek ancak uluslararası alanda rüstünü ispatlamış bir sanatçı olan Shahap Hosseini iyi bir oyuncu olmasına rağmen bu filmde öyle kötü bir iş çıkarmış ki insan ister istemez yönetmeni suçlamadan edemiyor.
The Pig (2018)
12 Mayıs 2018
İran sinemasında pek de görmeye alışık olmadığımız bir absürd komediyle karşı karşıyayız. Berlin Film Fesitvali'de Altın Ayı için yarışan film, ülkemizde 37. İstanbul Film Festivali'nde izleyiciyle buluştu. Baskıcı rejimin sanatı, sanatçıyı ve haliyle halkı da pasifize ettiği bir ülkenin sineması olarak yer yer cesur bile buldum filmi. Şatafatlı partilerin, alkollü karakterlerin, şarkı söyleyen kadınların olduğu devrim sonrası İran yapımı bir eserle daha önce karşılaşmamıştım. Gerçi sonradan öğrendim; kadınların koro halinde şarkı söylemelerinin bir sakıncası yokmuş, solo olarak icra etmeleri yasakmış. Artık arada ne fark varsa...
Kendi ülkesinde de pek fazla popüler olmayan başroldeki Hassan Majooni'nin performansını oldukça başarılı buldum. Ekseriyetle komik ve dram yönü fazla ağır olmayan duygusal sahnelerde rolünün altından hakkıyla kalkabilmişti. Sosyal medyayı da eğlenceli bir dille eleştiren Domuz filminin en büyük kusuru bir süre sonra anlamsız yere uzatıldığı izlenimi uyandırmasıydı. Açıkçası uzun bir film değildi ama eserin artık söyleyecek bir şeyi kalmamış gibiydi sonlara doğru.
Uluslararası şöhrete sahip Leila Hatemi'yi çok severim, bu filmde de yönetmenden rol kapmaya çalışan hınzır karakteriyle çok sempatikti. Oyunculardan ise bana kahkaha attıran tek kişi başroldeki Hassan'ın annesiydi. Azeri Türkçesiyle konuşan kadın bulunduğu her sahnede Türkçe anlamayanları bile altyazı sayesinde kırıp geçiriyordu.
Benim "Çarşamba Ateşi" filmiyle hatırladığım ve daha önceki "Bir Ejderha Uyanıyor" eseriyle de büyük bir kesimin ilgisini çeken yönetmen Mani Haghighi'nin bir sonraki projesini heyecanla bekliyorum.
Dizi Altyazıları
Westworld (12,295) La casa de papel (2,376) 12 Monkeys (2,061) Into the Badlands (1,782) Legion (1,736) The Expanse (1,497) Fear the Walking Dead (1,169) Colony (1,028) Vikings (1,002) Cloak & Dagger (859)
Vizyonda bu hafta
Türkçe Altyazı © 2007 - 2018