Reklamı Kapat
Giriş Kayıt
özel mesaj
spacer

Kadraj

 
Kayıt : 28 Şubat 2012
  • Düşman
    Düşman
  • Büyülü Tarla
    Büyülü Tarla
  • Naklen Terör
    Naklen Terör
  • Melankoli
    Melankoli
  • Sadece Tanrı Affeder
    Sadece Tanrı Affeder
  • Deadwood
    Deadwood
  • Boardwalk Empire
    Boardwalk Empire
  • Luck
    Luck
  • Haskell Wexler
    Haskell Wexler
  • Lucky McKee
    Lucky McKee
  • Anders Thomas Jensen
    Anders Thomas Jensen
  • Ben Wheatley
    Ben Wheatley
  • Claire Denis
    Claire Denis
  • Kuime
    Kuime
  • The Hollow Crown
    The Hollow Crown
  • Bencil Dev
    Bencil Dev
  • Left Behind
    Left Behind
  • Pas ve Kemik
    Pas ve Kemik
  • avatar
    kardanadammuhittin
  • avatar
    Kulix35
  • default avatar
    KAKTUS
  • avatar
    Chveneburi
  • avatar
    TrTechno
Son Yorumları
The Good Lie (2014)
01 Haziran 2015
Adı filmin ne menam bir iş olduğunu net bir şekilde ortaya koyuyor zaten... Gülücük
The Selfish Giant (2013)
14 Kasım 2014
Hissedilebilir yegane bahçenin sahibi bu bencil devimizin çelimsiz masumluğunu, sözler tükendikten sonra korumak adına ona eşlik etme idrakine sahip olanlar; çelimli çalımlı bencil canavarlar gibi gözükmekten yüksünmezler. Çünkü benliklerini o kaplayıcı masumluk içinde bulmuşlar, benliğine kapılanın dev cüssesinin heybetini müşadesindedirler. Sisteme karşı bu benliği müdafaa etmek için yırtıcıdırlar. Onu beslemek himaye etmek için canları av arar, canavarlaşırlar. Bu görevin nedeni ellerinden alınırsa, tüm ihtimamlarına rağmen bir kazaya uğrarsa, bu sefer onlar bencilikten muaf büyüleyici olmayan, savunulmayan şekilde masumlaşarak gereğini ifa ederler. Ödenecek kefaretin idraki onlar da vardır. Oscar Wilde'ın "Bencil Dev" masalından: "Bir gün Dev dönüverdi. Arkadaşı Kornval Umacısı’nı ziyarete gitmişti. Yanında yedi yıl kalmış, yedi yıl bitince bütün söyleyecekleri de bitmişti; çünkü sözleri sınırlıydı, artık kendi kalesine dönmek istedi." sözler bittikten sonra başlıyor bu film.
Enemy (2013)
10 Haziran 2014
“Şu dişilik; insan topluluğunun sonsuz ironisi.” Hegel

“Toplumsal kölelerin kendileri için uydurdukları bir kavram; Efendiler; bu kavrama daima küçümseyerek bakmış ve benimsememişlerdir.” [Nietzsche]

Hegel ve Marx’ın isimlerini vermesine rağmen kaosu deşifre etmek için kullandığı anahtar gizli isim Baudrillard.

“Demokrasi bu yapının menopozu. Toplumsal yapının büyük menopozu. Avam’sa sisteme şöyle demektedir: Şu cesetten biraz daha versene… Biraz daha… Biraz daha…Tüketmemizi isteyen siz değil misiniz? Alın işte her şeyi yararsız ve saçma sapan bir şekilde Ve giderek daha çok tüketeceğiz. Antik çağdan miras kalan bir işleyiş daha. Bu yapının iki tür hayvanı var: Taze eti sevenler ve ölü etini tercih edenler… Kavramları canlı canlı parçalamayı tercih edenler. Ve kalanın tadına bakmayı tercih edenler. Aralarında hiçbir ortak nokta yok, memeli (dişi) olmak dışında. Erkek oyunu oynayan bir kadınla nasıl yaşanabilir? Gerçek insan nerede? Nerede sözde insan? Hepimiz ikili hayatlar yaşamıyor muyuz? Hepimiz, belirsizlik anaforuna kapılmış sürüklenmiyor muyuz? Belirsiz olan her şey dişidir. Belirsiz olmayan da erkek. Gerçek cinsel fark budur; fark ne cinsellikte ne de biyolojide. Bastırılmış dişilik korkunç…” [Baudrillard]

“Kaos, deşifre edilmeyi bekleyen düzendir” (Bu yazı giriyor; seyirciye bir şey anlatmak derdinde değil, şahitliğini hissettirmek kaydıyla, anlamına kavuşmayı seyircisindeki kuvvetten beklediğini açıksa ifade ediyor bir yandan)

Film şimdiki zamanın abartılmış vizyonundan ibaret kalıntı. (İfrattan çok tefrit noktasında; yoksa ortada anlatılırmış gibi yapacak bir hikayesi olmazdı.) Yüzeydeki görünüm temeldeki öze batıla doğru kayıyor ve bu zemin üzerine yayılan atmosfere hikaye kuruluyor. (Burada öz denilen şeyin hakikatle bir ilişkisi yoktur. Özü hakikat olan her hangi bir görünüm medeniyeti çoktan terk etmiştir.) Kavramsal ve estetik bir anlama sahip olmak yada çok anlam vaat etmek, batı medeniyetinin üstüne kurulduğu sorunsaldır. Nesneyi tanımlamış, istila etmiş, esir almış ve böylece kıskıvrak nesnenin tuzağına düşmüştür. Tanımlanan nesne (-mış gibi yapan, ayartan) bir tersine çevirmeyle tanımlayan konumuna yükselmiş; kendi istilacısını rehin almıştır. Sapmaları zürriyetlerine ve tezahürüne ilmek ilmek işlenmiştir. Şu an ki buhran tanımlarının tükenmiş ve nasıl tasarlamış olduklarını bilmedikleri ucubeler tarafından tanımlanıyor olmakla ilgili bir çıkışsızlık.
Sürprizbozan: Göster
insanın kimliğini, ruhunu kabz etmek; suretini kendine uygun hale getirmek için örülmüş bir ağ gibidir. Çevresinde gelişen her şey; atmosfer, göstergeler, zaman, hikaye onun işbirlikçisidir. Değer ve kolektif değerlerin çekiciliklerini yitirmeye, yaşamın çağdaş rasyonellikle tek boyutlu görünüme kavuşturulduğu, toplumsal yaşamın kodlamadan ibaret olduğu bir sırada, mitsel bir toplum imajı içine yerleştirilmiş, şimdinin içlerine uzanan melankolik bir yolculuk. Kaosu lehine bir düzene dönüştürmüş taklit ustası; buradaki varlıklar ile asalak bir ilişkiye giremeden edememekte, insanların içlerini dışarı çıkarmakta, kendi hayatıyla onlarınkini bir yer değiştirme ilişkisi içinde gerçekleştirdiğinde var olabilmektedir.

Filmin sahne sahne açıklaması, ilgililer için. [filmi seyretmeyenler okumasın]

Sürprizbozan: Göster


Yönetmen aynı Hitckcock gibi (demokrasi, hümanizm diktasında köktenci Hristiyanlığın kadına ve modern insana karşı tavrının vaazını veremeyeceği için) filmini içinde yeraltı buluşma yerinin adresi olan gizli ve hususi bir zarf haline getiriyor. Çünkü sistemin içinde bundan bahis etmenin başka bir yolu yok.(Kubrick’in gözleri tamamen kapalı’nın kurgusu bitmeden gözlerini kapattığını hatırlayalım. Buna da en azından festival ve film yüzü göstermezlerdi.)
Türkçe Altyazı © 2007 - 2016