Giriş Kayıt

Call Me by Your Name'in Devam Filmi Geliyor


  1. Haberler
  2. Sinema
Quaresmania - 07 Mart 2018 17:01

3299 

resim

2017 yılının en çok konuşulan filmlerinden Call Me By Your Name’in yönetmeni Luca Guadagnino, ikinci film için çalışmalarına başladı.

90. Oscar Ödülleri’nde En İyi Uyarlama Senaryo Ödülü’nün sahibi olan Call Me by Your Name’in yönetmeni Luca Guadagnino'nun açıklamasına göre, devam filminin ilk filmden 5-6 yıl sonra geçecek, başrollerde yine Elio ve Oliver yani Timothée Chalamet ve Armie Hammer yer alacak.

Senaryo çalışmaları için filmin uyarlandığı kitabın yazarı André Aciman’la bir araya gelen yönetmen; "Bu film yeni bir film olacak, hikayenin büyük bir kısmı da Amerika'da geçecek." açıklamasını yaptı. Filmin vizyon tarihiyle ilgili ise “Şimdilik böyle bir şeye cevap vermek için çok erken, henüz senaryo bile bitmedi." cevabını verdi.


Call Me by Your Name
2017
Call Me by Your Name
Dram / Romantik132 dk

Yönetmen: Luca Guadagnino
1983 yılı yazı sırasında 17 yaşındaki Amerikalı-İtalyan Elio Perlman günlerini ailesinin İtalya'nın kuzeyindeki 17. yüzyıldan kalma villasında klasik müzik yaparak, okuyarak ve arkadaşı Marzia ile flört ederek geçirmektedir. Elio, Greko-Roma kültüründe...
8.0 (111,419 Oy)


Yorumlar

Sinefilim02 07 Mart 2018 17:34
Bugün aldığım en güzel haber.Gözyaşlarım henüz kurumuşken harika bir haber bu.
niksizadam 07 Mart 2018 18:57
gaylere karşı hiçbir itirazım yok ama kötü filmlere var bu filme kötü derken kötü kelimesinin anlamını ilahileştriyorum başka bir şey bu facia ötesi ne olur yapmayın çekmeyin..
glade45 07 Mart 2018 20:30
bu tür filmlerin zaten devamı çekilir...iğrenç bir film...
trafalgar 07 Mart 2018 21:50
Çok güzel haber. Çok doğal şairene bir yapımdı. Yine aynı ikilinin oynayacak olması ise daha güzel.
denisilin 07 Mart 2018 21:55
Elli kere söyledim daha önce şayet bir film oskar aldıysa ya da adaysa muhakkak izlemek lazım diye ama son zamanlarda özellikle eşcinsel ve ırkçılık üzerine filmler sırf ödül alma ya da verme amaçlı ortaya çıkıyor. Sırf bu yüzden izlemiyorum bazılarını...
bugrakapan 07 Mart 2018 23:21
keşke çocuğun oynadığı karakter gerçek hayattaki yaşı ile aynı olsaymış. kelime oyunu yapmadan direk sübyan diyeceğim öyle pedofili diyerek bu sapıklığı bir hastalıkmış gibi gösterip bu sapıklığın üstüne örtü örtmeyeceğim. İnsan bi kötü oluyor. 17 yaş çocuk sayılır(insan kendi çoluğunu çocuğunu - kardeşini düşünce gerçekten 17 yaş çocuk sayılır.)
LuckTheAdmn 08 Mart 2018 00:07
homofobikler rahatsız olmuş gibi görünüyor. bu arada heteroseksüelim. Gülücük
LostProphet 08 Mart 2018 02:48
Homofobikler rahatsız olmuş bu arada heteroseksüelim demek nasıl bir yorum ya Çok Mutlu Kimse size eşcinselsiniz demedi gördüğüm kadarıyla. Filmi beğenmeyenleri de homofobik olarak nitelendirmek homofobik olmayşınızın doğal bir sonucu sanırım. Bu sıradan ve ucuz "aşk" hikayesini beğenmemek için homofobik olmaya gerek yok. İnsanlar sırf eçcinsel bir ilişki anlatılıyor diye filmi beğenebiliyorlarsa -
ki bu film heteroseksüel bir ilişkiyi anlatsa asla bu kadar abartılmazdı- tam tersi olarak beğenmeyebilirler de. Eşcinseller tapacakları bir film arıyorlardı ve onu buldular.

Not: Tarzınızı çok beğendim. Bundan sonra ben de her konuşmamım sonunda "bu arada heteroseksüelim" diyeceğim. Gülücük
LuckTheAdmn 08 Mart 2018 05:45
Bir konuya dikkat çekmem için illa benim de mi yaftalanmam gerekiyor? "Kimse sana bir şey demedi sen sus" kafası neyin kafasıdır? O yüzden "kimse sana eşcinselsin demedi" demek çok saçma. Demelerine zaten gerek yok. Filmi beğenmeyen herkes homofobiktir gibi bi önermeyi yukarıdaki cümlemden nasıl çıkardın anlayamadım ama rahatsızlığını dile getiriş şeklini zaten seni ele veriyor + emojiler de hiç yardımcı olmuyor.

Bu filmi sırf eşcinsel ögeler var diye beğendiğimizi nerden çıkardın? Sen bu yüzden sevmiyor olabilirsin ama insanlar farklı nedenlerden dolayı seviyor olabilir. Zaten o malum kesim gay görmeye dayanamıyor ama lezbiyen görse ağzı sulanır...

"İnsanlar sırf eçcinsel bir ilişki anlatılıyor diye filmi beğenebiliyorlarsa" demişsin. E iyi de heteroseksüel ilşkilerin anlatıldığı ve insanların da o filmleri çok beğendiği örnekler de var. Madem insanlar sorgusuz sualsiz her eşcinsel filmi beğeniyor o zaman herkes eşcinsel film çeksin nasıl olsa banko tutuyor ve banko akademideki elitistler ödüle boğuyor değil mi?

Ben de senin kafa yapını çok beğendim. Güle güle kullan. ^^
adze55 08 Mart 2018 09:26
@LostProphet kafa yapını bilmem ama arkadaşın tarzını ben de beğendim. "Bu arada ekoseksüelim."
trafalgar 08 Mart 2018 10:06
İlk önce Oscar meselesine değineyim. Sadece eşcinsellik dolasıyla ödül verildiğini asla düşünmüyorum. Çünkü film yıl boyunca 1 Oscar 69 ödül 203 adaylık aldı. Bunun yanında 2017 de çıkan daha bir çok eşcinsel film var. Özellikle bu filmin öne çıkmasının sebebi tabi ki pazarlamanın yanında bu aşk hikayesinin beğenilmesi. Bu film eğer bir kadın ve erkek arasında geçseydi de beğenilirdi. Geçen yılın aşk filmi la la land nın yorumlar kısmına girin bir çok kötü eleştiri okuyabilirsiniz. Yani tamamen kişisel bir zevk tercihi.

Sübyancılık falan yok çünkü İtalya'da cinsel rüşt yaşı 14. Çocuk 17 yaşında. Bizim kültürümüze aykırı olduğunu biliyorum ama film nihayetinde İtalya'da geçiyor.

'Eşcinseller tapacakları bir film arıyorlardı ve onu buldular. ' Eşcinsellerin bu filmi sevmiş olması çok normal. Senin kelimelerinle kullanmak gerekirse sadece 'sıradan ve ucuz aşk' hikayesi istiyorlardır belki. Her eşcinsel film eşcinsel sorunlara değiniyor. Bu film de onlar yok denecek kadar az. Belki istedikleri sadece 'sıradan' olmaktır. Bilemeyiz.
LuckTheAdmn 08 Mart 2018 11:17
@adze55 böyle şakalar komiklikler filan... kreş terkiz galiba? Gülücük
adze55 08 Mart 2018 12:20
"Siz Brokeback Dağında gezerken ben kreşi terkettim." Demicem çünkü seviye düşüyor ve bu tür atışmaları sevmem. Gökkuşağı sizinle olsun @LuckTheAdmn
LostProphet 08 Mart 2018 13:44
Konunun heteroseksüel olmanızla alakasının olmadığına dikkat çekmek istemiştim fakat anlaşılan becerememişim. Yukarıda filmi beğenmeyip yorum yapanların altına "homofobikler rahatsız oluyor" derseniz gayet de beğenmeyenleri homofobik olarak nitelendirdiğiniz sonucuna varılabilir. Yine kendi kendinize hakkımda bir sonuca varmışsınız. Tebrik ediyorum. Tahlil konusunda çok yeteneklisiniz.

Bana diyorsunuz fakat siz anlamamışsınız. BeğeneBİLİYORSA diyorum. Tüm beğenenler o yüzden beğenmiştir demiyorum. Her ne kadar aksini iddia da etseniz eşcinsel filmlerine karşı herhangi bir ön yargım yok. Film nasıl bir ilişki anlatırsa anlatsın genel olarak beğenmediğim için beğenmedim. Zaten o malum kesim tabiriniz de çok hoş. Malum bir kesime de dahil oldum. Hadi hayırlısı. İnşallah malum olmayana da dahil olurum. O "malum kesim" den olmama rağmen ben eşcinsel görmeye dayanabiliyorum. Kusura bakmayın kriterlerinizi karşılayamadım.

Eğer erkek-erkek yerine erkek-kadın olsaydı aynı tepki ve puanları alır mıydı? Bu film için konuşursak, hayır. Yani cinsel eğilime bakılmaksızın bir aşk filmi güzel de olabilir kötü de. Bu film vasat bir film ve ona rağmen şu an nirvanaya ulaşmış durumda "malum kesim" tarafından.

İnsanlar her eşcinsel filmi beğeniyor da demedim. İlginç... Herkesin eşcinsel filmi çekmesi konusundaki fikrinizin işe yarayacağını sanmıyorum ama tekrardan bir düşünün isterseniz.

Güle güle kullanabiliyorum. Teşekkürler. Gülücük

Bu sevgili LuckTheAdmn'e cevabım.

Sevgili trafalgar bu da size cevabım olsun.

Burada tartışacak pek bir şey yok. Birbirimizi ikna edebileceğimizi sanmıyorum. Kadın-erkek ilişkisini anlatıyor olsaydı bu kadar beğenileceğini sanmıyorum. Bunu ikimiz de bilemeyiz. Dediğinize katılıyorum. Tabii ki kişisel zevk tercihi. O yüzden de LuckTheAdmn'ın direkt olarak homofobikler rahatsız olmuşlar deyişine karşı çıktım. Yoksa filmi kimse beğenmesin gibi biri isteğim yok. Fakat abartılan filmler birçok nedenle abartılabilir. Bu filmin de eşcinsel ilişkiyi anlattığı için abartıldığını düşünüyorum.

Hem erkek-kadın ilişkisini anlatsa da beğenilirdi diyorsunuz hem de eşcinsellerin sorunlarına değinmediği, eşcinsellerin sıradan bir aşk hikayesi izlemek istediği için beğenilmiş olabileceğini söylüyorsunuz. İşte aslında benim dediğim noktaya geliyoruz. Bu kadar sıradan bir yaz aşkı hikayesi erkek-kadın ilişkisi içinde kötü ve sönük olarak karşılanırdı. Eşcinsellerin ne istediğini bilmiyorum ama ne olursa olsun bu aşk hikayesi hiçbir epiklik veya şairenelik taşımıyor. Hikaye değil ama anlatım taşıyor olabilir. Yönetmenin başarısız olduğunu iddia edemem yani. Ben en büyük itirazım bu filmin haddin fazla yüceltilmesi. Eşcinsellerin sıradan bir aşk hikayesi izlemek istemesi de bunun için bir neden değil. Benim de kendi nezdimde fazlasıyla yücelttiğim filmler vardır. Buna itiraz etmiyorum. Fakat bu filmi beğenenler bunu kabul edemiyorlar. Abartılı derecede beğenenlerden bahsediyorum. Son olarak konuyla alakasız olarak Timothée Chalamet'den ufak bir şekilde bahsedeyim. Onun oyunculuğunun da fazlasıyla yüceltiğini düşünüyorum. Kötüydü diyemem ama iyiydi de diyemem. 2017'de oynadığı iki filmde de kafası uçmuş, bön bön, boş bakışlı bir şekilde karakterini canlandırması iyi oyunculuksa diyebileceğim bir şey yok.

Tapacakları filmi arıyorlardı buldular lafımın da sonuna kadar arkasındayım. Sizin dediğiniz gibi sıradan bir aşk hikayesi istiyor olmaları da benim sözümün doğruluğunu kanıtlıyor bir bakıma.
trafalgar 08 Mart 2018 16:29
'Eşcinseller tapacakları bir film arıyorlardı ve onu buldular. ' bu sözüne katılıyorum zaten. Eşcinsel ilişki anlatan bir çok film varken niye bu film? sorusuna bir neden bulma çabası benim ki. Ama sen bu fazla beğenme kısmına karşı çıkıyorsunuz ben çıkmıyorum. Çünkü senin de dediğin gibi kendi nezdimizde yücelttiğimiz filmler oluyor. İçselleştirmeyle alakalı bir konu. Timothée Chalamet Layd Bird deki oyuncuğu karakterden de kaynaklı bildiğin vasat ama bu film de öyle olduğunu düşünmüyorum. Bu konudaki düşüncemin nedeni kitaptaki cümleleri çok iyi yansıtması. Bence oscarı almalıydıGülücük

Bu film kadın erkek ilişkisini anlatsaydı ben beğenirdim. Böyle desem daha doğru olur. Genellemeye gerek yok.

Film TA da 37 tane bir almış. Ben de bu öfkeyi anlamış değilim. Gülücük
LostProphet 08 Mart 2018 19:10
Bir puan verenleri savunamam. Artık bunlara şaşırmamanız da lazım bence. Gülücük Ben en düşük 2 puan veriyorum zaten filmlere. Bu filme de 5 puan verdim. Kadın-erkek ilişkisini anlatsana da 5 verirdim. Beni etkliyen bir film ir film değildi bir çok nedenden dolayı nden dolayı. Her ne kadar diğer adaylıklarını desteklemesem de özgün şarkı kategorisinde ödüle ulaşsaydı hakketiğini söylerdim. Filmde en çok beğendiğim şeydi. Gülücük
LuckTheAdmn 08 Mart 2018 20:43
"Eğer erkek-erkek yerine erkek-kadın olsaydı aynı tepki ve puanları alır mıydı?" diye sorulmuş. "alır mıydı, almaz mıydı, olur muydu, olmaz mıydı" gibi sorularla mı yaklaşıyorsunuz filmlere? Bu soru şekli ne kadar doğruysa, "2001 a space odyssey filmini kubrick değil de şahan gökbakar çekseydi şahan'ı da herkes verdi" demek de o kadar doğru. Yahu evet, film bi heteroseksüel çifti anlatmıyor ve çok beğenildi. Nokta. Amerikalıların bi tabiri vardır ya hani alışın buna anlamında "deal with it" diye, hah bence siz buna alışın ve kabullenin. Yok o olsaydı yok bu olsaydı. Zaten film eşcinsel öğeler içerdiği için sevildi çünkü normal bi ilişki gibi değil. Hem normal olsa film olmazdı. Sinema da bu yüzden var.
LostProphet 08 Mart 2018 22:14
"Hem normal olsa film olmazdı. Sinema da bu yüzden var." Sinemayı bu şekilde tanımlıyorsanız sizinle daha fazla konuşacak bir şeyim olmadığı sonucuna varmak dışında yapabileceğim bir şey yok. Cevap yazacaktım fakat buna değmeyeceğini fark ettim. Fikirlerinizi en başta kale aldığım için kendime kızıyorum bir nebze de. Bundan sonra bu hataya düşmeyeceğim.

Ayrıca savunduğunuz insanları ve ilişkilerini "anormal" olarak nitelendirmeniz de hiç hoş değil.
LuckTheAdmn 08 Mart 2018 22:36
normali veya anormali tanımlayan ben değilim, toplum. ve evet, sinema ilginçlikleri, normal olmayan şeyleri göstermek için vardır. yoksa parkta saatlerce oturan bir adamı kameraya alıp izlemek de film olurdu ve sanatsal getirisi umursanmazdı bile. bu filmde toplumun "anormal" olarak gördüğü şeylere değiniyor. toplum, filmdeki karakterlerle bağ kurduğunda sempati besliyor ve sonucunda filmi beğeniyor. aslında bu bireylerin de kendilerinden bi farkı olmadığını görüyor. eşcinsel ilişkilerin de tıpkı heteroseksüel ilişkiler gibi sonlandığını ve aynı sancıların yaşandığını anlıyor. yani sırf queer sinema örneği olduğu için beğenmiyorlar. sonuçta insanlar bilmediği ve anlamadığı, yani "anormal" gördüğü şeylerden korkar. bu gibi filmler de bu duvarı kırdığı için sempati oluşuyor. bilal'e anlatır gibi anlattım. bazılarımız anlamamakta dirense de eminim diğer insanlar bu yorum sarmalını okuyup olayın özünü anlayacaktır.
gregory 09 Mart 2018 00:15
Film ve haber harika. Takıldığım konu haberin sitede neden bu kadar geç yayınlanması. Yönetmen Ekim 2017'de devam filmi çekmek istediğini söylemiş, Kasım ayında ise bunun kesinleştiğini duyurmuştu.

Kültürsüz, dogmatik insanların yorumlarda öfkelerini kusmaları da ayrı bir olay...
LostProphet 09 Mart 2018 01:17
Aynı hatayı tekrarlamaktan başka bir seçenek bırakmadınız bana.

1. Toplumun oluşturduğu tanımlamalara da biat etmek zorunda değilsiniz. Toplum savunduğunuz kişilere anormal dese de siz demek zorunda değilsiniz. Hatta tam tersi böyle bir ayrımın var olmaması gerektiğini düşünüp, ayrım yokmuş gibi davranmalı ve konuşmalısınız. Homofobik olmayan bir "heteroseksüel"e yakıştıramadım.

2. Sinemayı sadece ilginçlikleri, normal olmayan şeyleri göstermek için vardır ile sınırlandırmak, sinemanın sanat özelliğini kaldırıp çöpe atmak demektir. Sanat yapmanın anormal veya ilginçlikle bir alakası olmadığını size anlatabileceğimi sanmıyorum. Zira "Bilal'e anlatır" gibi anlatsam da işe yaramaz size karşı.

3. Gerçekten de bu durumu "anormal" olarak görenlerin filmi izledikten sonra karakterlerle bağ kurup sempati beslediğine inanıyor musunuz? Böyle bir inanca sahipseniz bana Bilal'e analtır gibi anlatırken sıkıntı yaşamadığınızı varsayabilirim. Zira o seviyenin üstüne çıkamazsınız. Bir de filmi beğeniyorlarmış. Gülücük 37 kişi etraflarına sempati saçarak bir puan verdi. Haklısınız.

4. Homoseksüel ilişkilerin aynı şekilde sonlanabiliyor olması bu durumu anormal olarak görenlerin gram umrunda değil. Zira ilişki temelden sakat onlar için. Bunun farkına varmadan böyle boş konuşmanız da gayet normal açıkçası.

5. Anormal olarak görenlerin "queer sinema"dan haberleri olduklarından bile şüpheliyim. Filmi sırf eşcinsel bir ilişkiyi anlattığı için yüceltenler durumu anormal olarak görenler değil zaten. Yazdıklarımı okuduğunuzdan da şüphelenmeye başladım. Gerçi pardon, okudunuz ama anlayamadınız değil mi?

6. Bu tür filmler eşcinsellik artık eskisi kadar gizlenmediği ve protest oldukları için bu kadar ses getiriyor. Ortada duvar kırma gibi şeyler yok. Durumdan rahatsız olan ve anormal olarak görenler hala aynı.

Film birçoklarınca eşcinsel ilişkiyi anlattığı için şişiriliyor. Nokta. Benim eleştirdiğim kısım en başından beri buydu. Nokta. Buna katılmayabilirsin ama farklı bir şey anlatıyormuşum gibi saçma sapan cümlelerle cevap veriyorsun. Nokta.

Sevgili trafalgar ile güzel bir tartışma yapıp bitirmişken, ısrarla "ben okuduğumu anlamıyorum. deal with it1 demenizle ancak bu kadar başa çıkabiliyorum. Eğer susacaksan rahatça tamam sonuna kadar haklısın diyebilirim.

Bu film asla ama asla eşcinsel bir ilişkiyi işlediği için abartılmadı. İnsanlar bu filmi izler izlemez eşcinsellere sempati duyup 10 puan dağıtmaya başladı. Mükemmel film. Vay canına! Eşcinseller de heterosekseüller gibi ayrılabiliyormuş. Bunu daha önce nasıl akıl edemedim ya. İnsanların eşcinseller hakkındaki sorunu, nasıl ayrıldıkları ve sancı çekip çekmedikleriydi zaten. Bunu da öğrenmiş olduk. Rahatça sempati duyabilirim. Başka hiçbir şeye itirazım yok.

Filmi her yerde bilinçsizce övenler bittiyse, trafalgar gibi yazdıklarımı anlayabileceklerle tartışmaya açığım.
LuckTheAdmn 09 Mart 2018 02:33
Bu "cevap vermeme bile layık değilsiniz hıh" tavrın cidden çok şeker, öncelikle onu belirteyim. Yerinde belki bi başkası olsa kibirden derdim ama sende başka duruyor.

1. İçinde yaşadığın toplumun belli başlı kurallarına uymak "zorundasın". Aksi takdirde ya soyutlanırsın ya da yabancılaşma yaşarsın. O yüzden topluma ve çevreye kayıtsız kalmak görmezden gelmek mümkün değil. Zaten dediğin gibi olsa "amaaan bana ne toplumdan" diye bir şey olsa, lgbt üyeleri bu kadar sancı çekmezdi bu toplumda ve onur yürüyüşünü her yıl aynı tarihte yapabilirlerdi. O yüzden bırakın bu "topluma uymak zorunda değilsiniz" MASALLARINI...

2. Bak ben de bunu cevap vermeye "layık" görmüyorum kendimi. Nasıl? Gülücük

3. 37 kişinin siyasi görüşü, dünya görüşü, hayata bakış açısı hakkında elimde hiçbir veri yok. İçlerinden bazıları şeriatı da destekliyor olabilir? O yüzden benim için hiçbir bağlayıcılığı yok. O kadar sayılara tapan biriyseniz sizi imdb ve rotten tomatoes sayfalarına da bekleriz. "sırf eşcinsel film diye 10 puan basıyolar ağbiiii" tarzındaki sığ yorumunuzu oralarda görmeniz mümkün olmayabilir ama şimdiden uyarayım.

4. Madem umurlarında değil neden izliyorlar? Madem bu tür filmlerin başı sonu aynı, madem bu filmlerin çekiliş amacı hep aynı, madem sizin gibi insanların ahlaklarını bozmak ve eşcinselliği normalleştirmek için yapıyorlar, neden her eşcinsel filmde aynı tuzağa düşüyor bu 37 insan gibileri?

5. "Filmi sırf eşcinsel bir ilişkiyi anlattığı için yüceltenler durumu anormal olarak görenler değil zaten." demişsin. Filmi sırf eşcinselliği anlattığı için yücelttiğimi nerden çıkardın? Ya da bu filmi izleyip yücelten herkesin eşcinselliği desteklediğini veya lgbt üyesi olduklarını nerden biliyorsun?

6. "Durumdan rahatsız olan ve anormal olarak görenler hala aynı. " işte queer sinema senin gibi insanlar varolduğu için bu kadar gözünüze sokulmalı zaten. Siz istediğiniz kadar 1 puan basmaya devam edin.

Einstein demiş ki "Önyargıları parçalamak, atomu parçalamaktan zordur…" Bu filmi daha izlemeden afişine bakıp yorumu peşin yapan insanlar bile var o yüzden "Film birçoklarınca eşcinsel ilişkiyi anlattığı için şişiriliyor." yorumundaki "sırf eşcinsel film diye 10 puan basıyolar ağbiiii" kafasını çok iyi anlıyorum. Sen öyle inanmaya devam et.

Belki de homofobik olduğun için bu kadar gerildin sen? Sonuçta trafalgar kimseye homofobikler rahatsız oldu demedi. Değilsen alınmana da gerek yok zaten. Gülücük
LostProphet 09 Mart 2018 11:50
Siz Bilal'e anlatır gibi yaparken daha şekersiniz. Sizi geçemem.

1. Burada normal-anormal ayrımı yapmasaydınız soyutlanırdınız yani? Toplum baskı, mahalle baskısı, yalnız kalırım, soyutlanırım, çok korkuyorum, toplum ne derse kabul. LGBT üyeleri buna karşı koymaya çalışıyor ve sonuçlarıyla da yüzleşiyorlar. Sense burada ben kılımı bile kıpırdatmam, toplum baskısı var, korkuyorum, soyutlanırım diyorsun. Sırf normal-anormal ayrımı yapmamak için. Bak ben yapmadım ve bir şey olmuyor. Bu kadar korkak olma. Senin gibi köşesine çekilip "yapamam ben ya, nasıl derim toplum küser bana" deselerdi bu kadar ilerleme de kaydedemezlerdi.

2. Layık görseniz ne yazar. Bakış açınızla sanatı nasıl sınırlandırdığınızı gördük zaten. Başka açıklama yapmanıza gerek yok.

3. Sayılara taptığım gibi yine saçma bir çıkarımda bulunmuşsunuz. İnsanların filmi izledikten sonra sempati pıtırcığına dönüşmediğini anlatmaya çalışıyordum ama tabii ki siz yine anlamadınız. Rekora doğru koşuyorsunuz tebrikler. Ayrıca ya okumadan bir tarafınızdan sürekli sallıyorsunuz ya da gerçekten anlamakta zorluk çekiyorsunuz. IMDB ve RT sayfalarını yanınızda İngilizce bilen biri varken tekrar ziyaret edin. Filmin abartıldığına dair bir çok yorum bulabilirsiniz. Yanınızdaki de sizin gibi okuduğunu anlamayanlardan olmaz umarım.

4. Ne bileyim ben neden izliyorlar. Git onlara sor. Psikopat mısın kardeşim muhatabı olmadığım soruları bana niye soruyorsun? Bu tür filmlerin ahlakımı bozduğunu ve eşcinselliği normalleştirdiğini ne söyledim ne ima ettim. Şaka gibisin valla. Nerenizden nasıl çıkardınız bu yorumu Allah aşkına. 37 kişinin de böyle düşündüğü yolda bir şey demedim. Beni onların içine dahil edecek kadar boş konuşuyorsunuz.

5. Şimdiye kadar yine neyse de bu son yazdığınız yorumda kafanız iyiydi galiba. Sürekli var olmayan şeyleri konuşmuşsunuz. "Ya da bu filmi izleyip yücelten herkesin eşcinselliği desteklediğini veya lgbt üyesi olduklarını nerden biliyorsun?" Böyle bir şey de demedim ve ima etmedim. Filmin birçok kişi tarafından eşcinselliği anlattığı için yüceltildiğini ve abartıldığını iddia ediyorum. Buna karşı çıkmakta istediğiniz kadar özgürsünüz. Bu filmlerin başı sonu aynı falan da demedim. Beğendiğim eşcinsel temalı filmler de oldu. Beğenmediklerim de. Madem abartılıp yüceltilmiyor, beğenmeyen birisinin bu yöndeki yorumuna niye bu kadar içerlediniz. Fikrinize katılmıyorum, abartılmıyor diyebilirdiniz.

6. Durumdan rahatsız olduğumu -eşcinsel ilişkilerden- veya anormal olarak gördüğümü de söylemedim. Hatta tüm yorumlarım boyunca bunun tam tersini savundum. Ama siz yine anlamamışsınız. İstediğiniz kadar gözüme sokmaya çalışın. Ben elimden geldiğince dürüst olup filme kendimce hakettiği puanı vermeye devam edeceğim. 1 puan vermediğimi bile anlamamışsınız. Nasıl bir şey bu ya! Gözünüze soka soka 5 puan verdim yazdım. Başka birisiyle tartışıyorsunuz da haberim mi yok acaba?

7. "Bu filmi daha izlemeden afişine bakıp yorumu peşin yapan insanlar bile var"a inanıyorsun da 10 basıldığına inanmıyorsun yani. Ne diyebilirim ki. Ön yargım olsa gidip filmekiminin ilk gösterimde izlemezdim. Filmden çıkar çıkmaz vasat olduğunu düşündüm ve hala da öyle olduğunu düşünüyorum. Vasat, kötü değil. (vasat orta demektir) Çok iyi anladığınızdan ziyadesiyle şüpheliyim. Asıl siz bu filmin abartılmadığını, herksin eşcinsellere karşı bakışını değiştirdiğini, insanların sempatiyle dolup taştığına falan inanamaya devam edin.

Amma meraklısınız homofobik olmama. Sizin dediğiniz olsun, homofobik olayım. Evet trafalgar demedi. Çünkü o nasıl konuşacağını bilen birisi. Sürpriz yumurtadan çıkar gibi gelip beğenmeyenleri homofobik olarak yaftalamaması gerektiğini bilebilecek kadar bilişsel olgunluğa erişmiş birisi. İnsanlar burada film hakkında fikirlerini belirtirken siz "homofobikler rahatsız oldu, heteroseksüelim" diyorsunuz. Bu yorumu yapan birisiyle tartışma yapılmayacağını kestirmem lazımdı dediğim gibi. Benim kabahatim.

"+ emojiler de hiç yardımcı olmuyor. "
LuckTheAdmn 09 Mart 2018 18:54
1. Köşeme çekildiğimi nereden çıkardın? Bak senin gibi zihniyete sahip biriyle tartışıyorum, eminim lgbt üyeleri senin zihniyetindeki birine cevap verdiğim için benimle gurur duyuyorlardır. Sonuçta sadece sokakta değil, internette de varsınız malesef. Toplumdan soyutlanmak deyince aklına ilk gelen şeyin "yalnız kalırım çok korkuyorum" olması örneği de komik. Soyutlanmanın bile bir milyon şekli var. Senin ilk aklına gelen örnekler karakterin ile ilgili sinyaller veriyor. Üzüldüm senin adına.

2. Sinema hakkında radikal fikirler duymak ve görmek canınını yakıyorsa seni cumali ceber izlemeye davet ediyorum. Seni o paklar.

3. Hiçbir göz görmek istemeyen kadar kör değildir. Senin gibi birini, imdb ve rt de on binlerce, yüz binlerce yorum arasından kendi zihin yapına uygun bir tane yorum görmek bile tatmin edeceği için bunu söylemen normal. Cesaretin varsa filme "Olumlu yorum yapanlar VS. Olumsuz yorum yapanlar" yapalım? Ama sadece imdb ve rt olacak. "ASLA" bir "ORTADOĞU ÜLKESİ" sitesini baz almayacağız? "İngilizce bilen biri" (yazar burada muhatabının İngilizce bilmediğinden çok emin) bulmama gerek yok, filmi izlemeden önce gerekli ön incelemeleri yapıyorum ve yorumları okuyorum zaten. Arada homofobikler de oluyor onlar da sinemaya ilgi duyuyor malesef.

4. Sana sorayım o zaman, neden izliyorsun? Bak yukarıda senden bir tane daha var, o da Brokeback Dağı hayranı bir homofobik ama uzak da duramıyor. Yoksa bastırılmış duygulara ve fantezilere mi sahip? Oysa bunlar hep sizin gibilerin ahlahını bozmak ve toplumu yozlaştırmak isteyen elitistlerin kirli amaçlarına hizmet eden ürünlerdi. Nasıl düşürdüler sizi bu tuzağa? Ah o godaman elitist jüri üyeleri yok mu... Hepimizi gay ve lezbiyen yapacaklar, kafaya koymuşlar... Sümüklü Sinemamızı kirletiyorlar... Sümüklü

5. "Beğendiğim eşcinsel temalı filmler de oldu." O zaman sen de o filmleri sırf eşcinsel temalı olduğu için yücelttin? Senin o beğendiğin filme biri senin gibi bi yorum yapsa nasıl olurdu? Hayır o yüzden beğenmedim demez miydin? Bak biz de diyoruz işte, o yüzden beğenmedik, filmi "iyi bir film" olduğu için beğendik ve bazı homofobikler rahatsız oldu ve bir kere daha söylüyorum heteroseksüel olduğum halde beğendim. Sırf eşcinsel öğeler barındırdığı için beğenenler olabilir ama herkes öyle değil. Sırf eşcinsel öğeler barındırdığı için nefret edenler de mevcut.

6. 1 puan bile vermedim şeklinde savunman komik çünkü hiçbir filme 1 puan vermiyorum şeklinde başka bir yorumunda ifade ettin. Sıkalanız farklı, o yüzden bu sözünün de hiçbir bağlayıclığı yok.

7. Ben nerede "bu filmi izlemeden 10 puan basanlar yok" dedim? Milyon çeşit insan var izlemeden 1 basan varsa 10 basan da vardır. Hatta Brokeback Dağını bilen ama her yıl toplum ahlakını bozmak niyetiyle rutin olarak çekilen, karanlık amaçlara hizmet eden çürük zihniyetin meyvesi, akademi ödülü sömürücüsü, elitist jüri üyelerine hitap eden, başta Call Me By Your Name gibi filmleri sürekli izleyen homofobik insanlar da var. Bu filmleri izliyorlar ve her sene aynı bahaneyle 1'i basıyorlar; sanatsal getirisi yok, beğenmedim, zaman kaybı! Bahane aynı... Kimi bunun için kreşi terk ediyor, kimi de zamanından ayrıp filmekimi'nde izliyor. Bu gibi insanlar asla faşist değiller çünkü onların "kürt arkadaşları da var", sorsan asla homofobik değiller çünkü onların "beğendiği eşcinsel filmler de var, sorsan hepsi kesinlikle bir sinema otoritesi çünkü hepsinin evinde internet var ve torrent nasıl kullanılır biliyorlar. İyi ki varsınız, algılarımız açıldı. Yoksa nereden bilecektik biz bu filmi sırf iki erkek evcilik oynuyor diye sevdiğimizi. Sinemaya bakış açım değişti, ışık huzmesi belirdi bi anda yukarıda.

Nasıl konuşacağımı bilmiyorsam buna adminler kara verir, sen değil. Bi sorun varsa da atılırım olur biter. Ha benim hoşuma gitmedi yazdıkların diyorsan yapabileceğim bir şey yok. Ortadaki bir lafa alınıp cevap veren sensin. Homofobik değilsen neden alındın? Bırak Brokeback Dağı fanı olan homofobikler cevap versin. Sen de "trafalgar" ile takıl? Gülücük
LostProphet 09 Mart 2018 21:40
1. Toplum baskısı var normal-anormal ayrımı yapmak zorundayım diyen sensin. Benim yazdıklarım yanında kendi yazdıklarını da anlamıyorsun anlaşılan. "lgbt üyeleri senin zihniyetindeki birine cevap verdiğim için benimle gurur duyuyorlardır." kendini böyle mi avutuyorsun. Güleceğim yoktu hiç. Yazdıklarımı tekrar oku diyeceğim ama işe yarar mı bilemiyorum. Şimdiye kadar eşcinsellere karşı hiçbir şey söylemedim. Yemin ediyorum kıt olmak için kendini zorluyorsun. Dediğim tek şey filmin abartıldığıydı. Eşcinselleri ne anormal olarak nitelendirdim, ne film yapmasınlar dedim, ne hakaret ettim onlara karşı. Sen neyi savunuyorsun da onlar seninle gurur duyacaklar. Yazdıklarının benim yazdıklarımla alakası bile yok. Bir tarafından kendince bir şeyler uydurup ona cevap veriyorsun. En azından aklıma bir şeyler geliyor. Sende o da yok. Toplumdan soyutlanırsın yabancılaşma yaşarsın deyip yalnızlaşma olmadan bunların gerçekleşeceğini düşünmek gibi bir sonuca varan karaktere sahip değilim en azından. Senin dediğine göre topluma aykırı bir şey gerçekleştireceksin ama yine onlar senin yanında olmaya devam edecek. He canım he. Soyutlanmanın bir milyon şeklini burada sırasıyla yazmadığım için kusura bakma ya. Pardon haklısın.

2. "Sinema hakkında radikal fikirler duymak ve görmek canınını yakıyorsa seni cumali ceber izlemeye davet ediyorum. Seni o paklar." Başka açıklama yapmanıza gerek yok dedim. Açıklama yapmanıza gerek yok demedim. Aradaki farkı kavrayabiliyor musunuz? Herhangi bir konuda herhangi bir fikri duymaktan çekinmem. Bu konuda böyle bir şey demedim. Cevap vermeye layık görmüyorum dediniz. Ben de daha fazla açıklama yapmanıza gerek yok zaten dedim. Bu kadar zor mu bunu anlamak ya? Neresini anlamadınız da bana fikirler duymak görmek istemiyorsan cumali ceber izle diyorsunuz. Ayrıca tek yaptığınız da yok şahan, yok cumai ceber, yok bilale analtır gibi. Hani alay etmeye çalışıyorsunuz tamam da olmuyor. Çünkü yazdıklarınız çok saçma. Emin olun ben size daha çok üzülüyorum ve bu katlanarak artıyor.

3. Yine ayrı bir saçmalama. IMDB ve RT de abartılıyor diye yorum yok diyen sizsiniz. Ben de hayır var kör müsünüz diyorum. Sonra bana iyi yorumların arasından niye kötüleri seçiyorsun diyorsun.Ciddi ciddi trolleniyor muyum yoksa seviyeniz bu kadar mı düşük? Valla diyecek bir şey bulamıyorum o kadar saçma ki. Abartılıyor diyen İngilizce yorumları göremiyorsanız ne düşünmem gerekir? İngilizce biliyorsunuz ama... ama ne? Ben de doğal olarak İngilizce bilmediğiniz varsaydım. En azından sizin gibi elimde hiçbir veri olmadan karşımdakini homofobik diye yaftalamıyorum.

4. Buradaki yazdıklarınızı da nerenizden çıkardığınızı çözemedim. Zira benim dediklerimle hiçbir alakası yok. "Bu tür filmlerin ahlakımı bozduğunu ve eşcinselliği normalleştirdiğini ne söyledim ne ima ettim." demişim. Siz bana hala "Oysa bunlar hep sizin gibilerin ahlahını bozmak ve toplumu yozlaştırmak isteyen elitistlerin kirli amaçlarına hizmet eden ürünlerdi." diyorsunuz. Bu konu nereden çıktı? bunu bana karşı niye söylüyorsunuz hala? Bu konuda tek bir laf bile etmedim papağan gibi aynı şeyi tekrarlıyorsunuz. Niye izlemeyeyim kardeşim? Eşcinselelrden nefret ediyorum mu dedim? Film çekmesinler mi dedim? Her filmler kötü mü dedim? Buna rağmen hala tek bildiğiniz "homofobok" demek. Film izleme konusunda hiçbir ayrım yapmam. Bu kadar aday olup şişirilmese bu filmi de görmez ve izlemezdim büyük ihtimal. Öneren biri olursa da izleyebilirdim. Kendinizi çizip kendiniz oynuyorsunuz resmen. Benim dediklerime karşı bir şey yazdığınız yok. Sinemamızı kirletiyorlarmış.

5. Yeminle mantık yürütme konusunda çığır açıyorsunuz. "Beğendiğim eşcinsel temalı filmler de oldu." O zaman sen de o filmleri sırf eşcinsel temalı olduğu için yücelttin?" bu nasıl bir mantık yürütme Allah aşkına ya. Beğenme ile yüceltme-abartmayı bir tutmak nedir? Başka yazacak bir şeyim yok bu konuda. 100 kere falan tekrar okuyun işe yarar belki. Size bir örnek vereyim benim yücelttiğim ve abarttığım bir filmden -en azından çoğunluğa göre abarttım. Dunkirk'ü çok beğendim ve 9 verdim. TA üyelerinin çoğu filmin aşırı abartıldığını söylediler yorumlarda. Oraya gidip beğenmeyen herkese faşist milliyetçi İngiliz düşmanları rahatsız olmuşlar. Bu arada İngiliz değilim. gibi bir cümle kurmadım, kurmazdım da. Zira çok saçma ya! Abartılmış olabileceğini düşünmelerini normal karşıladım. İngiliz veya İngiliz sempatizanı da değilim ve filmi iyi olduğu için beğendim.Benzer bir örnek oldu diye düşünüyorum umarım anlamışsınızdır. "Sırf eşcinsel öğeler barındırdığı için beğenenler olabilir ama herkes öyle değil. Sırf eşcinsel öğeler barındırdığı için nefret edenler de mevcut. " diyerek benim dediğime geliyorsunuz. Ben zaten sadece bir tespitte bulundum. Fakat buraya gelip homofobikler rahatsız olmuş demenizi yanlış buldum ve cevap yazdım. Her ne kadar siz inat etseniz de homofobik değilim -gerçi sizin fikrinizin bir önemi de yok bu konuda- ve filmi de beğenmedim. Ve dediğim gibi beğenmek ile abartmak aynı şeyler değil. Ben sadece filmin birçok kişi tarafından bu konuda abartıldığını söyledim. Bunun yanlış bir şey olduğunu bile söylemedim. Tarafsız bir tespitti ulaştığım. Siz yazdıklarıma alakasız alakasız cevaplar vererek olayı çok dağıttınız. Filmi iyi olduğu için beğenen yok da demedim. Bunları hep kendiniz uyduruyorsunuz. Nasıl içerlediyseniz artık.

6. .Yine bir şaka daha. "1 puan basmaya devam edin" yazdınız ben de filme 1 puan vermediğimi bile anlamamışsınız dedim. Şimdi yazdıklarınıza bakın bir de. Size kocaman bir WTF.

7. Ciddi ciddi "troll" olduğunuzu düşünmeye başladım. Bütün tartışma bunun üzerine zaten. Tartıştığımız şeyi bile bilmiyorsunuz. Ben diyorum ki "filmi yüceltip abartanlar var -çoğunlukla 10 verenler gibi- siz de diyorsunuz ki hayır yok. Abartılmadı herkes beğendi. "Bu filmi sırf eşcinsel ögeler var diye beğendiğimizi nerden çıkardın? " bu sizin lafınız. Burada itiraz ediyorsunuz eşcinsel diye beğenenlerin olduğuna. Ayrıca ben hiçbir zaman herkese bu filmi eşcinsel öğeler var diye beğendi de demedim. Eşcinsel temalı olduğu için abartıp yüceltenler var dedim. "Zaten film eşcinsel öğeler içerdiği için sevildi çünkü normal bi ilişki gibi değil." bunu da diyen sizsiniz. Yine benim dediğime itiraz ediyorsunuz. "yani sırf queer sinema örneği olduğu için beğenmiyorlar." bunu da. Neyse tüm yazdıklarınızı tek tek kontrol edemeyeceğim. Sonuçta asıl tartışma buydu ve siz bana itiraz ediyordunuz. Fakat şimdi de "Ben nerede "bu filmi izlemeden 10 puan basanlar yok" dedim?". Dönüşünüz mükemmel. Ayrıca ben izlemeden 10 basanlar yok dediniz de demedim. Bunu da bir yerden uyduruvermişsiniz. Şurada bir filmin abartıldığını söyledim diye homofobik yaptınız bir de bunun üzerine yazdığınız muhatabı olmadığım saçmalıklar var. Gidin muhataplarıyla konuşun. Gerçi kimsenin size kendini ispatlamasına gerek yok. Bi tarafınızdan uydurduğunuz ithamlarla kendiniz tatmin etmeye devam edin siz. Sayın "social justice warrior1 Beyfendi. Hepimiz müteşekkiriz yaptıklarınız için. Burada filmin abartıldığını söyleyen birisine homofobik diyip toplumsal konularda yaygara koparmanız çok kahramancaydı. Bir heteroseksüel olarak bu filmi beğendiğiniz için mükemmel bir insansınız. Diğer herkes homofobik ve kötü. Kendinizi övmekte sonuna kadar haklısınız.

8. Beyniniz tatile mi çıktı sizin? Niye alınmış olayım? Saçma sözlerinize karşı bir savunma yaptığım için alınmış olmak zorunda olduğuma dair yaptığınız bir başka harika akıl yürütmeye daha seyirci oluyoruz. Bu saçma soruyu kendinize sormayı akıl edebildiniz mi? Karşımdaki homofobikleri savunduğu için homofobik ama ben eşcinselleri savunmama rağmen heteroseksüelim. Ama karşımdaki illaki homofobik olmak zorunda. Çünkü cevap verdi. Evet aşırı mantıklı bu hemen yazmalıyım. Umarım sorduğunuz sorunun ne kadar absürt olduğunu anlatabilmişimdir. Bir konuda konuşabilmek için o konunun öznesi olmanıza gerek yok. Bu kadar basit. Doğal olarak homofobikler rahatsız oldu. heteroseksüel yorumunuza herhangi biri cevap verebilirdi.

Şu an sizinle uğraşacağıma trafalgar ile güzel bir tartışma yapmayı her türlü yeğlerim. Güze öneriniz için teşekkür ederim ama bu öneriyi sunduktan sonra uygulamaya da koyarsınız umarım. Artık burada bitirelim. Tüm yazdıklarınızda haklısınız, ben homofobiğim, siz heterosunuz falan filan. Tamam mı? Lütfen daha fazla uzatmayalım. Lütfen. Bu boş tartışmadan ikimizin de eline bir şey geçmeyecek. Ben trafalgar ile takılayım siz de ortamlarınızda burada yazdıklarınızı falan konuşun. Birbirimizi rahat bırakalım artık.
LuckTheAdmn 10 Mart 2018 01:25
1. Normal-anormal ayrımını yaparken bir yandan da bununla savaşmak mümkün. Kuralları bilmeden kuralları nasıl yıkabilirsin ki? Toplum genel olarak bunu kabul ettiyse bana da onları dinlemek ve onların bu kalıplarını baz alarak yorum yapmak düşer. Sana sanırım sürekli Bilal'e anlatır gibi anlatmam gerekiyor. Elimden gelse bu iki kelimeyi Türkçe'den çıkarırım. Kapiş mi? "Kıl olmak, kafan alır mı bilmem, İngilizce bilen birini bul, cevap vermeme bile layık değilsin hıh" havaların çok şeker ve son sürat o yönde devam ediyor. Hiçbir şeyi de bir tarafımdan uydurmuyorum, inkar senin için bi çıkış yolu değil. Belki de homofobik biri bile "homofobikler rahatsız" lafından alınmayacakken senin baya canın yandı. Her şey ortada.

2. "Ben de daha fazla açıklama yapmanıza gerek yok zaten dedim. Bu kadar zor mu bunu anlamak ya? " bunu diyen şunları da dedi; "sizinle daha fazla konuşacak bir şeyim olmadığı sonucuna varmak dışında yapabileceğim bir şey yok", ""Cevap yazacaktım fakat buna değmeyeceğini fark ettim. Bundan sonra bu hataya düşmeyeceğim." Hala neyi konuşuyorsun sen o zaman?

3. Dedim ki ""sırf eşcinsel film diye 10 puan basıyolar ağbiiii" tarzındaki sığ yorumunu "oralarda" görmen mümkün olmayabilir ama şimdiden uyarayım." Yani olumsuz yorum görmen mümkün değil demedim. Sadece bu gevşeklikteki yorumları göremezsin dedim. Zaten kendime güvenmesem neden orası ile burası arasında bir VS teklif edeyim? Ama seni tebrik ederim, lafları iyi seçip iyi bir araya getiriyorsun ve bunu yaparak yeni anlamlar üretiyorsun. Joseph Goebbels seni tanısa evladım deyip göz yaşlarıyla sana sarılırdı.

4. Hala "Bu kadar aday olup şişirilmese bu filmi de görmez ve izlemezdim büyük ihtimal." diyorsun. Arkadaşım inşaat malzemeleri mi kullanıyorsun kafa yapması için? Yahu sana kim söyledi abartılıp şişirildiğini? Anlasana insanlar sevdi ve o yüzden popüler oldu. Hadi diyelim şişirildi, neden böyle bir şey yapılsın, amaç ne diyorum? Sence amaç ne şişirilmesinde ya? Hadi söyle?

5. "İngiliz düşmalığını" tanımlayan bir kelime ve olgu yok ama eşcinsel düşmanlığını tanımlayan var (bkz: homofobik) bu yüzden dediğin SÜPER SAÇMA. İngiliz düşmanlarının her yıl bir araya gelip yürüyüş yaptığı (yapamadığı) bir organizasyon yok ama eşcinsellerin var. İngiliz düşmanlarının mağduriyetleri ve gördükleri herhangi bir tepki yok ama eşcinsellerin var. Kapiş mi Bilal?

6. Pffff.

7. Ben abartılmadı derken genel puanı baz alarak söyledim. 10 verenler abartmadı demek istemedim. Abartıp 10 veren varsa gerçekten sevip 10 veren de var orası başka. Abartı olmayan şey genel olarak bu filmin 8.bilmem ne alması. Asıl abartı ne biliyor musun? Bi ORTADOĞU ÜLKESİnde eşcinsel öğeler barındıran bir filmi oylamaya sunmak... Imdb, rt oylarına bak bir de bu sitenin oylarına. Senin gibiler sayesinde bu kadar fark ortaya çıkıyor işte Sayın Homofobikolmayanamahomofobikdenildiğindecelallenen.
"Zaten film eşcinsel öğeler içerdiği için sevildi çünkü normal bi ilişki gibi değil." dedim çünkü bu tür ilişkileri merak eden açık fikirli insanlar var. "yani sırf queer sinema örneği olduğu için beğenmiyorlar." dedim çünkü bu filmi izlediğinde kendi hayatından başka şeyler bulan farklı etkilenen insanlar var. Türkiye'nin Pisa testinde neden geride kaldığının somut örneğisin. Okuduğunu anlayıp yorumlayamıyorsun bile.

8. "Savunma" mı? Saldırı altında olduğunu mu hissettin? E neden ama, sen homofobik değildin? Kendini neden savunmak zorunda hissettin? Oysa ben "5 puan verenler rahatsız" dememiştim ki. Kimin beyni tatilde şimdi?
LostProphet 10 Mart 2018 01:56
1. Ok
2. Pff
3. Off
4. Hıhı
5. Hımm
6. Aynen
7. Oldu
8. Tamam

Not: Hakkımda yaptığınız tüm ithamlarda haklısınız. Mükemmelsiniz. Harikasınız. Acayip zekisiniz. Ben saçmaladım hep. Var olan beynim tatilde.